Cum alege Facebook care sunt prietenii tăi de top

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mark Zuckerberg a lansat Facebook în 2004. FOTO Business Insider
Mark Zuckerberg a lansat Facebook în 2004. FOTO Business Insider

Te-ai întrebat vreodată de ce Facebook îţi prezintă un top cu poate cei mai anoşti oameni din viaţa ta? Ei bine, există o explicaţie, ca să nu te mai întrebi astfel de lucruri.

Sunt câteva segmente pe platforma Facebook în care ţi se sugerează care ar fi cei mai buni prieteni ai tăi. Dacă apeşi pe secţiunea ”Prieteni” a profilului, sub ochii tăi se va derula întreaga listă, iar în vârful acesteia vor sta cu oamenii cu care interacţionezi mai des. Acesta este unul din criteriile pe care le foloseşte platforma atunci când creează topul despre care vorbeam mai sus. Practic, îi introduce în chenarul din stânga paginii tale, prin rotaţie. Un mod prin care sunt alese numele îl reprezintă ierarhia persoanelor din bara laterală de chat.

Algoritmul folosit în ordononarea acestor clasamente nu reprezintă, aşa cum ai crede, un mister indescifrabil. Chiar dacă pare că organizează şi cuantifică, fără ca tu să ai un control,  importanţa oamenilor în vieţile noastre. Adevăratul algoritm după care reţeaua socială întocmeşte aceste clasamente este legat de intercaţiunea publică pe care o ai cu ele. Şi cum rămâne cu persoanele cu care n-ai mai vorbit de mult timp? De ce apar ele acolo? Ei bine, poate Facebook doreşte să îţi sugereze că n-ar fi rău să reiei regătura cu vechi prieteni, scrie Motherboard.

Listele pe care Facebook le generează automat iau în calcul atât locul în care munceşti, prietenii apropiaţi, cât şi zonele în care ai locuit. Este un sentiment destul de ciudat, pentru că ai impresia că există, undeva, o entitate fără chip, care îţi spune ţie care sunt cele mai importante persoane din viaţa ta. S-a creat un fel de paranoia în jurul acestui subiect şi tot mai mulţi oameni au vrut să afle care este eşantionul pe care se efectuează această rotaţie.

Totul e simplu: trebuie să-ţi placă Lumea Facebook cât mai mult

Totul se rezumă la interacţiune şi interese comune. Cu alte cuvinte, Facebook nu face altceva decât să conecteze şi să ”apropie” cât mai mulţi oameni, tocmai ca aceştia să stea cât mai mult online.

Şi, uneori, e pur şi simplu la nimereală, susţine Motherboard, citând reprezentanţi ai Facebook. Vechiul algoritm Edgerank lua în calcul trei factori: cât de mult interacţionai cu oamenii, ce fel de interacţiuni aveai şi cu cât timp în urmă au fost acestea. Mai târziu au înţeles că altele ar trebui să fie criteriile de selecţie, aşa că au ajuns la formula actuală, care este mult mai complexă. Fiind etichetat cu cineva în aceeaşi fotografie sau participarea la acelaşi eveniment justifică mult mai bine apropierea ta cu un om decât o face secţiunea de comentarii pe care aţi împărţit-o cândva.

Şi, pentru confortul tău psihologic, Facebook nu se foloseşte decât de informaţiile pe care le culege din sfera publică şi nu intră niciodată în cea privată. „Prietenii care îţi apar la secţiunea dedicată lor nu apar niciodată în urma interacţiunilor private pe care le-ai avut aceştia. Folosim o varietate de însemne publice cum ar fi like-urile, de exemplu”, a declarat un purtător de cuvânt al Facebook.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite