Secretele jocurilor de pe Facebook create în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O echipă de români a devenit în ultimii ani cel mai bun studio de jocuri pentru Facebook. Ei au reinventat Solitaire ca un titlu pe Facebook. Mavenhut a schimbat jocurile, iar astăzi aflăm despre viitorul jocurilor.

Cum arată lumea jocurilor sociale în 2015?

Cristi Badea: Vedem o migrare a audienţei de pe Facebook sau web spre mobile. În zilele acestea majoritatea joacă pe platforme mobile. Timpul de joc este mult mai scurt, mult mai mic decât în trecut, iar trendul acesta se menţine de mai bine de doi ani de zile.

Noi am prins ultimul vagon al dezvoltatorilor de jocuri pe Facebook. Pentru noi a fost o oportunitate şi un dezavantaj. A fost oportunitate din prisma faptului că am crescut foarte repede într-o piaţă în care lucrurile stagnau şi nu era competiţie în momentul respectiv. Piaţa s-a contractat de la an, iar pe această contractare am început să prindem mai mulţi useri.


Piaţa aplicaţiilor de mobile e foarte agresivă. Sunt 3000 - 5000 de aplicaţii lansate zilnic. Doar vârful acestor aplicaţii sunt cunoscute de oameni. Majoritatea nu vor prinde mai mult de 10.000 de download-uri. În această piaţă agresivă către care toată lumea migrează, e foarte să prinzi o bucată de piaţă cum am făcut noi pe Facebook. Suntem al treilea dezvoltator din Europa pe Facebook şi încercăm să creştem pe mobile, într-o piaţă în expansiune cum eu un am mai văzut în Tech.

Cum arată utilizatorul vostru astăzi?

Acum s-a făcut trecerea către mobile. Fiecare platformă majoră îşi adaptează strategia plecând de la ce am spus mai devreme. Toţi vor să crească timpul pe care oamenii îl petrec pe platforma respectivă.

Utilizatorul nostru este femeie, are este 40 de ani. Practic, utilizatorul îmbătrâneşte. Avem 1,5 - 1,6 milioane de utilizatori activi. 75% sunt femei. Media de vârstă este 42 - 45 de ani. Facebook se adresează unei audienţe mai mature. Este un produs care are deja 10 ani în piaţă. Pentru tineri nu mai e fun să fie în acelaşi loc unde sunt părinţii şi bunicii. Nu mai există jocuri pe Facebook care să se adreze bărbaţilor sub 20 de ani.

Cum arată lumea dispozitivelor mobile, unde jocurile apar rapid, sunt copiate şi mai rapid?

Store-urile unde sunt foarte multe aplicaţii, presupun că nu ai timp de aşteptat. Trebuie să aduci lucrurile repede în piaţă. Nu mai ai, ca dezvoltator de jocuri, libertatea de a sta doi ani cu un joc în producţie. Viteza creşte şi a apărut grafica mai simplă, jocurile au început să fie mai multe jocuri, mecanicele devin mai simple, urmând ca trendul să fie diferit de cel din trecut. Înainte erau grafici extraordinare cu mecanici complexe. Acum totul porneşte simplu, care, ulterior, dacă prinde tracţiune în piaţă, urmează să se dezvolte. 

La Adevărul Live de la ora 15.00 va veni Cristi Badea, cofondator al studioului de jocuri Mavenhut. El ne va vorbi despre cum evoluează jocurile pe Facebook şi cum s-a schimbat lumea de când echipa sa a pornit la drum cu Solitaire Arena. 

În epoca în care dezvoltatorii independenţi realizează jocuri cu rapiditate şi le urcă în App Store, Mavenhut cotinută să mizeze pe jocurile de pe Facebook. Încotro se îndreaptă jocurile moderne?

Intră în dialog cu noi de la ora 15.00 la Adevărul Live. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite