Povestea aplicaţiei-viral Yo: Este cea mai stupidă şi dă dependenţă

Povestea aplicaţiei-viral Yo: Este cea mai stupidă şi dă dependenţă

Aplicaţia Yo a strâns fonduri de un milion de dolari. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Aplicaţia săptămânii trecute, nu prin utilitate, a fost Yo. A fost lansată pe 1 aprilie, iar mai nou a primit finanţare de un milion de dolari. Creatorii săi spun că au ştiut de la început că e cea mai stupidă aplicaţie, dar succesul pe care l-a avut le surâde.

Aplicaţia Yo a fost lansată pe 1 aprilie, Apple n-a vrut s-o aprobe în App Store, în primă fază, creatorul ei a urât-o de la început, iar actualul succes al acestui produs înseamnă peste un milion de dolari în fonduri şi milioane de Yo-uri schimbate între câteva zeci de mii de utilizatori. Business Insider a aflat de unde a pornit Yo, cum a ajuns la succes şi pe ce se susţine acest succes.

Moshe Hogeg, directorul companiei Mobli din Israel, voia o aplicaţie simplă prin care să-şi contacteze angajaţii. L-a pus pe Or Arbel s-o construiască, iar acesta a livrat în opt ore aplicaţia Yo. Totuşi, la început n-a vrut să facă asta, i s-a părut o idee proastă şi o aplicaţie stupidă. A afirmat că nimeni n-ar folosi aşa ceva. „Am mers la el şi i-am spus: «Creează această aplicaţie stupidă pentru mine»“, a spus Hogeg. Angajatul a livrat.

Când a văzut cum funcţionează Yo, cât de simplă e şi cât de bine a finisat-o Arbel, Hogeg a vrut s-o publice în magazinele cu aplicaţii, dar n-a vrut pe contul Mobli, că era o aplicaţiea prea stupidă şi ar fi tras în jos celelalte produse. Totuşi, au publicat-o sub alt nume, dar Apple n-a vrut s-o primească în App Store pe motiv că nu oferea nimic serios. Aceştia au explicat simplitatea Yo şi ce presupune. A ajuns în App Store.

Aceasta este cea mai stupidă aplicaţie pe care am văzut-o şi una care îţi dă dependenţă.

Robert Scoble

Aplicaţia a debutat pe 1 aprilie. Robert Scoble, blogger de tech din San Francisco, a văzut-o şi a caracterizat-o în câteva cuvinte. „Aceasta este cea mai stupidă aplicaţie pe care am văzut-o şi una care îţi dă dependenţă“, a spus Scoble. A distribuit link-ul de descărcare pentru Yo pe pagina sa de Facebook, iar un prieten de-ai săi de pe DeviantArt a publicat Yo pe un site cu aplicaţii noi. Aşa a fost popularizată aplicaţia.

Compania care a produs Yo e de acord cu toată lumea: e stupidă şi nu face mai nimic, dar a avut succes şi au decis să meargă mai departe. „Am decis că Yo merită o şansă“, a spus Hogeg. Până acum au obţinut 1,2 milioane de dolari, deşi nu sunt bani încă transferaţi în conturile companiei. „Investitorii vor să crească foarte mult valoarea Yo, dar nu credem că e cazul de aşa ceva. Dacă Yo ar fi avut această creştere luni la rând, poate că da, dar nu e cazul“, a mai spus Hogeg.

Unii dintre primii utilizatori au renunţat la Yo sau abia mai trimit câte un mesaj uneori. Hogeg a înţeles de ce se întâmplă asta şi de ce a fost mai mult o furtună într-un pahar cu apă. „Artificiile nu supravieţuiesc. Doar produsele care aduc valoare“, a spus el. Totuşi, nu renunţă complet la ideea că ar putea avea succes, un succes mult mai mare.

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: