Operatorii de internet fix şi mobil, pregătiţi pentru creşterile consumului de date. Ce transmit Digi, Telekom şi Orange

Operatorii de internet fix şi mobil, pregătiţi pentru creşterile consumului de date. Ce transmit Digi, Telekom şi Orange

Ca urmare a epidemiei de coronavirus şi a stării de urgenţă, multe firme au pus lacătul pe birouri şi şi-au trimis angajaţii acasă, îndemnându-i să lucreze dintr-un mediu sigur.

Ştiri pe aceeaşi temă

Acest lucru duce, firesc, la creşterea consumului de date, atât în mediul mobil, cât şi în cel fix, în zona abonamentelor rezidenţiale. I-am întrebat pe cei de la Digi, Orange şi Telekom cum evoluează consumul de internet în această perioadă, şi am fost asiguraţi că cele 3 companii sunt pregătite pentru situaţia în care ne aflăm.

Digi

Digi a înregistrat o creştere moderată a consumului de date, mai ales în reţeaua de internet fix, aşa cum arată într-o comunicare postată pe site-ul său, în timp ce reţeaua mobilă a avut şi ea o creştere uşoară, comparativ cu săptămânile anterioare. Compania spune că mulţi abonaţi şi-au activat opţiunea de a plăti factura în format electronic, având o creştere cu 30% la acest capitol.

Compania face apel la utilizatorii săi să nu intervină asupra echipamentelor din domiciliu, să nu facă modificări ale cablurilor şi reţelei, pentru a nu impune trimiterea unei echipe de intervenţie. În plus, atrage atenţia asupra pericolului atacurilor informatice din această perioadă, care pot profita de interesul asupra situaţiei actuale pentru a rula, spre exemplu, campanii de scam.

De asemenea, Digi transmite următoarele:

”Ca urmare a investiţiilor importante făcute în ultimii ani în reţeaua de fibră optică, Digi are una dintre cele mai dezvoltate şi avansate reţele de comunicaţii electronice fixe din regiune (România şi Ungaria) şi acesta este un mare avantaj atât pentru utilizatori, cât şi pentru România în ansamblu. Mizăm pe capacităţile noastre tehnice şi pe experienţa echipelor noastre pentru a răspunde prompt la toate solicitările din această perioadă. Serviciile noastre funcţionează normal şi resursele necesare sunt disponibile, în prezent, pentru menţinerea lor în parametrii de funcţionare.”

Orange

Orange remarcă faptul că în această perioadă a observat o creştere atât a serviciilor de apeluri de voce cât şi a interacţiunilor ce vizează mediul digital, în special prin folosirea reţelelor de socializare. De asemenea, au fost creşteri ale consumului de internet pe segmentul de video streaming, prin folosirea de servicii precum Orange TV GO, YouTube şi a altor platforme dedicate vizionării de filme online.

”În ultima săptămână am înregistrat o creştere a traficului cu 30% în MyOrange şi o creştere cu peste 25% faţă de o săptămână obişnuită a interacţiunilor clienţilor cu platformele şi entităţile digitale Orange. În ceea ce priveşte folosirea serviciilor Orange Money, cel mai des clienţii au folosit aplicaţia pentru realizarea de plăţi şi cumpărături online.”

Reprezentanţii Orange România se arată încrezători în faptul că reţeaua de internet şi telecomunicaţii va putea susţine nivelurile ridicate de trafic din această perioadă.

”Investiţiile constante în infrastructură şi în tehnologie ne permit să asigurăm servicii de calitate precum cele de 4G/4G+ sau a conexiunilor de fibră optică, chiar şi în condiţiile unui grad ridicat de utilizare.”

Compania menţionează şi că a implementat un grup de acţiune dedicat situaţiei actuale, prin care monitorizează evoluţia principalilor indicatori de funcţionare a reţelei şi este pregătit să ia măsuri rapide, dacă situaţia o impune, pentru creşterea capacităţilor de trafic. Aceasta presupune inclusiv instalarea de noi echipamente pentru creşterea volumului de trafic existent sau instalarea de echipamente pentru a asigura comunicaţiile electronice într-o locaţie anume.

Telekom

Telekom nu a oferit detalii despre felul în care a crescut consumul de date în perioada în care mulţi români se află în izolare, însă menţionează, într-un interviu cu Forbes, câteva din măsurile adoptate în această perioadă.

Astfel, compania încurajează utilizatorii săi să folosească aplicaţia pentru mobil pentru a plăti facturile, a gestiona contul şi serviciile pe care le utilizează şi menţionează că a implementat ”toate măsurile posibile pentru protejarea angajaţilor şi furnizarea serviciilor de telecomunicaţii în parametri normali”.

Contactaţi de Adevărul, reprezentanţii Telekom România au menţionat: “Monitorizăm îndeaproape evoluţia traficului şi luăm măsurile necesare pentru funcţionarea reţelei în parametri optimi.”

De asemenea, într-o scrisoare deschisă adresată presei, CEO-ul Telekom România, Miroslav Majoros, a spus: ”Am actualizat toate procesele şi procedurile necesare. Am adaptat procesul de luare a deciziilor pentru a ne asigura că răspundem mai rapid decât în vremuri normale, pentru că responsabilitatea noastră este, pe lângă prevenirea contaminării oamenilor, să menţinem compania operaţională şi, în consecinţă, să vă asigurăm comunicaţiile cu cei dragi şi cele în interes de serviciu.

Ne-am asigurat, pe baza informaţiilor disponibile, a cerinţelor legale şi a altor constrângeri obiective, de continuitatea afacerii în fiecare arie operaţională.

Cel de-al doilea obiectiv, după sănătatea oamenilor, este stabilitatea reţelei şi pentru aceasta noi monitorizăm perfomanţa reţelei, îi asigurăm continuitatea şi prioritizăm activităţile pentru a securiza operaţiunile în condiţiile creşterii abrupte şi schimbării cererii. Facem tot posibilul pentru a susţine nevoile de comunicare şi conectivitate în creştere ale clienţilor, într-un mediu complet securizat şi fără sincope.

Nu în ultimul rând, noi cei de la Telekom Romania, suntem conştienţi de rolul nostru strategic în sistemul critic de comunicaţii al ţării, şi acţionăm cu responsabilitate sporită şi prudenţă în toate situaţiile, pentru a ne păstra abilitatea de a oferi servicii atât societăţii, cât şi autorităţilor.”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: