INTERVIU Cum e viitorul pentru Orange? „Îţi imaginezi? Să trimiţi SMS cu camera foto! Mâine o vei face cu televizorul“

INTERVIU Cum e viitorul pentru Orange? „Îţi imaginezi? Să trimiţi SMS cu camera foto! Mâine o vei face cu televizorul“

Julien Ducarroz, Chief Comercial Officer la Orange România.

Julien Ducarroz, reprezentantul Orange, a vorbit pentru „Adevărul“ despre strategia firmei privind piaţa TV, trendurile care vor apărea şi despre ce caută românii atunci când achiziţionează un abonament pentru TV.

Ştiri pe aceeaşi temă

De ce a simţit nevoia Orange de a se extinde?

Suntem numărul unu. Aşadar trebuie să depunem eforturi să păstrăm ritmul inovaţiei. Exista o nevoie pe piaţă. Astăzi, telefonul mobil este mai mult decât un telefon. Clienţii se aşteaptă să primească de la noi mai mult decât o reţea pentru telefonie. TV-ul este o parte din ecosistemul mobil. Dar noi am lansat televiziunea mai întâi pe TV şi pe calculator, pentru că vrem să servim întreaga piaţă.

Şi când se va produce extinderea spre mobil, după o lansare de televiziune tradiţională?

Ceea ce numeşti tradiţional, nouă nu ni se pare astfel, pentru că există o diferenţă de calitate a serviciului, dar şi la cantitate. Am făcut primul pas, am dus televizorul pe PC. Cât de curând veţi vedea platforma şi pe mobil. Într-un an, ceea ce numeşti tu tradiţional, nu va mai fi aşa.

Extinderea pe mobil va fi anul acesta?

Fără îndoială.

De ce vine mobilul tocmai ultimul?

Trebuie să dezvolţi aplicaţiile. E o junglă momentan. Trebuie să te gândeşti la Android, Apple, tabletă, smartphone. Sper că odată cu HTML5 să fim un pic mai agili. Astăzi, procesul este dureros.

Întorcându-ne la prima întrebare, cu ce credeţi că vă diferenţiaţi faţă de ceilalţi operatori din România?

Calitatea este o chestiune. Conţinutul şi calitatea imaginii sunt mai bune. La noi totul e HD: cutia de sub televizor, antena, satelitul. Chiar şi la televizoare vechi, calitatea este mai bună, pentru că trimitem mai mulţi pixeli spre ecran. Contează pentru noi şi serviciul de suport pentru abonaţi, deoarece avem o istorie bună pe piaţa mobilă. De asemenea, inovaţia este o chestiune importantă.

Piaţa telefoanelor de 6 inci era înainte rezervată tabletelor. Barierele dispar. Chiar şi astăzi, un televizor de la LG sau Samsung funcţionează la fel ca un smartphone. 

Pe mine m-a surprins de exemplu că partenerii noştri de la Media Pro şi Intact ne-au spus că TV box-ul nostru este inovator pentru că poţi seta canale favorite, lucru pe care nu-l poţi face la concurenţă. La noi poţi să setezi cinci astfel de liste: pentru tine, pentru copil, etc. Pentru mine era doar o cutie albă şi frumoasă, dar iată că în România e o inovaţie. Nu în ultimul rând, am vrut să oferim un raport calitate/preţ avantajos, iar clienţii Orange au o ofertă specială.

Cât de mare este piaţa televiziunii HD acum în România, care este un pariu al Orange TV?

E un pariu, dar nu în totalitate, pentru că funcţionează şi pe dispozitive mai vechi. Pe de-o parte, e un pariu. Pe de cealaltă parte, e viitorul. Dacă îţi vei schimba televizorul, va fi HD.

Câţi abonaţi Orange existenţi credeţi că vor trece la Orange TV şi câţi vor veni de pe alte reţele?

Piaţa noastră mobilă este mare, aşa că majoritatea vor fi clienţi Orange. Dar, suprinzător, sunt şi mulţi clienţi noi care vin la Orange TV. La finalul anului vom şti mai bine. Există un număr unu pe piaţă acum, iar noi sperăm la 50.000 de abonaţi. Acestea sunt aşteptările mele minime.

Televizorul tradiţional este totuşi o filosofie diferită de cea a smartphone-ului, una în care telespectatorul nu alege…

Există două segmente: cei pasivi şi cei activi. Pasivii sunt cei care stau întinşi pe canapea şi primesc conţinut. O filozofie e reprezentată de „eu“, iar cealaltă de „ei“. În faţa unei tablete, ai libertatea să alegi ceea ce vezi, când să te opreşti. Poţi să te uiţi şi la ceva de acum o oră. Încă nu poţi să te uiţi la programul de peste o oră, dar cine ştie ce ne va rezerva viitorul (râde).

Am făcut primul pas, am dus televizorul pe PC. Cât de curând veţi vedea platforma şi pe mobil. Într-un an, ceea ce numeşti tu tradiţional, nu va mai fi aşa. 

În afară de segmentarea aceasta, care sunt trendurile pe care le-aţi identificat în România sau care vor veni?

Cred că vom vorbi de două pieţe separate, cu viteze distincte. Piaţa tradiţională va rămâne, chiar dacă doar geografic sau doar la sate. Vom vorbi în continuare de televiziune lineară. Acesta este segmentul cel mai puternic. Aici inovaţia va veni de la televizor, nu de la conţinut.

Iar în privinţa inovaţiei, unde ne vom duce?

Un segment mult mai mic în România, decât în Europa este cel de „TV oriunde“. Distincţia dintre categoriile de gadgeturi va deveni din ce în ce mai mică şi probabil va dispărea. Te uiţi la viteza dezvoltării din ziua de azi şi te gândeşti că tabletele există de doar doi ani pe piaţă. Doi ani înseamnă nimic. Cred că în doi ani nu vom mai vorbi de gadgeturi, ci de ecrane cu diferite funcţii.

Piaţa telefoanelor de 6 inci era înainte rezervată tabletelor. Barierele dispar. Chiar şi astăzi, un televizor de la LG sau Samsung funcţionează la fel ca un smartphone: are Android, are aplicaţii, are viteză. Ultima cameră de la Samsung, Galaxy S4 Zoom, rulează Android Jelly Bean, are 4G, poţi posta pe Facebook şi trimite prin SMS. Îţi imaginezi? Să trimiţi SMS cu camera! Acum câţiva ani s-ar fi râs de tine. Dar mâine vei fi capabil să trimiţi un SMS cu televizorul. 

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“

Află mai multe despre Orange:

Vodafone, Orange şi ceilalţi operatori din România au oficial licenţe 4G. Din 2014, internetului mobil trece la noua viteză

Microsoft şi Orange, parteneriat inovator în România: „colţ Windows“ cu produse

Orange introduce o secţiune plăţi mobile în aplicaţia Oraşul Meu

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările