Provocările colectării datelor: cum reuşeşte firma românească UberVU

0
Publicat:
Ultima actualizare:
big data

Pe 30 ianuarie, la Bucureşti, va avea loc prima conferinţă de Big Data din românia. Evenimentul va aduna la Grand Hotel Continental nume importante ale industriei, care vor prezenta soluţii despre cum se poate folosi analiza datelor şi la ce rezultate se poate ajunge.

Prima conferinţă de Big Data din România, porneşte de la întrebarea “How can data grow your business?”. EuroCloud Romania, în parteneriat cu Axemblr, propune un eveniment care să evidenţieze importanţa analizei datelor şi să prezinte soluţii despre cum aceasta se poate folosi şi la ce rezultate se poate ajunge. 

Una din cele mai întâlnite întrebări legate de Big Data este ce industrii/tipuri de business sunt beneficiarii cei mai mari ai analizei datelor? Retail, operatori de telefonie, companii de utilităţi, cercetare, afacerile online, bănci, televiziuni, producători software? Conferinţa încearcă să ofere o viziune de ansamblu asupra aplicabilităţii Big Data, punând în acelaşi timp întrebarea ce înseamnă Big Data pentru piaţa românească. Cine sunt astăzi companiile care analizează datele şi care văd viitor şi valoare în Big Data? 

Big Data şi Social Media - să-i cunoaştem pe uberVU şi Signals, un serviciu care depistează poveştile care câştigă popularitate

În timp ce unele companii ştiu că datele pe care le deţin sunt o potenţială mină de aur pentru diversificarea serviciilor lor - dar cu toate acestea în momentul de faţă nu se animă la a-şi analiza datele – pentru alte companii analiza datelor reprezintă o realitate cotidiană, ce îi face competitivi şi le dezvoltă afacerea. 

O astfel de companie este uberVU, care, prin serviciile sale, ajută departamentele de marketing din companii mari şi mijloci să gestioneze, să măsoare şi să extragă informaţii relevante din social media. Cu ocazia conferinţei Big Data din 30 ianuarie, EuroCloud Romania şi Axemblr au stat de vorbă cu uberVU pentru a afla ce înseamnă pentru ei datele astăzi şi cum rezolvă provocările aduse de volumul şi diversitatea acestora.

Ce tipuri de date colectaţi şi procesaţi?

Date din social media: menţiuni de pe Twitter, Facebook, Google+ ş.a.m.d. Vorbim de un volum imens de date care trebuie procesate, analizate şi stocate de către uberVU.

Cum se reflectă rezultatele obţinute din procesarea datelor în serviciile pe care le livraţi clienţilor?

Unul din serviciile pe care noi le oferim companiilor se numeşte Signals, care este un serviciul automat de extragere al insight-urilor din volumul mare de date social. Signals depistează poveştile care câştigă popularitate, metricile care cresc comparativ cu media, persoanele care influenţează competiţia sau menţiuni la care trebuie răspuns. 

Datele noastre servesc companiilor să creeze metrici şi rapoarte cu care să justifice activitate în social media.

Care sunt provocările principale pe care le-aţi întâlnit atunci când a trebuit să lucraţi cu volume mari de date? (capacitate de stocare, procesare, diversitate, viteză)

Stocarea a fost cu siguranţă prima problemă. Pe care am rezolvat-o încercând foarte multe soluţii şi lovindu-ne de toţi pereţii. Procesarea nu a fost aşa o mare problemă ca stocarea, asta pentru că tot timpul am scalat pe orizontală. Provocările mai mari au fost poate sistemele de cozi care nu erau foarte mature atunci când am început. Viteza s-a rezolvat oarecum când am realizat care e corelaţia între viteza unei baze de date şi resurele pe care i le pui la dispoziţie. 

Cum vedeţi evoluţia industriei dumneavoastră în următorii ani în ceea ce priveşte procesarea de date?

Procesarea datelor a fost întotdeauna un punct central în această industrie. Pe măsură ce noile tehnologii fac acest lucru accesibil cât mai multor companii mici şi mari, accentul se va muta de la procesarea obişnuită a datelor (adnotare, analytics) la operaţii mai complexe - generare de lead-uri, intelligence, semnale, etc.

uberVU este sponsor şi speaker al conferinţei Big Data din 30 ianuarie. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite