ICEEfest: Google, HBO şi Discovery, despre viitorul televiziunii. Cea clasică mai are zile sau totul e online?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ICEEfest are multe conferinţe, pe toate gusturile, iar una dintre ele a abordat şi subiectul televiziunii. Discovery, Google sau HBO au încercat să răspundă la câteva întrebări esenţiale, una dintre ele fiind dacă online-ul ucide televiziunea.

Introducere

Google este un gigant al Internetului, Discovery este un recunoscut nume în televiziunea clasică şi unul care nu lipseşte din online, iar HBO este una dintre cele mai cunoscute companii care se ocupă cu conţinutul plătit. Aceste trei companii vor încerca să acopere câteva subiecte de interes faţă de televiziune şi viitorul acesteia online. Toate acestea la ICEEfest.

Află mai multe: ICEEfest: Giganţii Internetului au venit în România: Google, Facebook, Microsoft sau Yahoo! despre prezenţa în online

Adaptarea la noul trend din televiziune

Ada Roseti, Program Director South & Eastern Europe, Discovery Networks, a început prin a discuta despre ceea ce consumatorii vor de la televiziune. "Toţi vor mai mult timp, vor să-şi maximizeze timpul pe care îl au la dispoziţie pentru a face ceva. Spre exemplu, să citească un blog în timp ce scriu un mesaj text", a explicat aceasta. Şi de aici se ajunge la faptul că oamenii vor acces la conţinut oriunde, oricând.

Timpul este esenţial, dar şi valoarea a ceea ce vezi, nu poţi să ai la dispoziţie 3.000 de canale şi să te aştepţi ca oamenii să se uite la toate. Competiţia s-a accentuat şi pe măsură ce sunt tot ai mulţi oameni conectaţi la internet, pe atât de mult creşte cererea.

image

Oamenii vor să afle mai mult, vor să descopere opiniile pe care ceilalţi oameni le au cu privire la un conţinut. Mai mult de o treime comentează cu privire la ceea ce vizionează. "Sunt oameni care vor să nu se mai uite la conţinut pe televizor, ci pe tabletă", a declarat Roseti, reprezentanta Discovery. Aici apare social television.

Social media şlefuieşte interesul faţă de televiziune, dar şi tiparul după care sunt partajate informaţiile si cererea pentru programe şi canale TV. Ada Roseti, Discovery Networks
image

"Înainte ca Google să cumpere YouTube, portalul era doar un loc populat de oameni care apreciau videoclipurile, care discutau prin acestea. Asta ne duce la sintagma: odată ce ai conţinutul dorit de oameni, aceştia vor veni. La fel cu Apple, când a lansat iPhone [şi apoi App Store], aplicaţiile au început să vină", a declarat Tomasz Czudowski, New Products & Solutions Lead for CEE, Google.

Află mai multe: INTERVIU Directorul YouTube Europa, Matthew Glotzbach: „Poţi să transformi YouTube în locul tău de muncă permanent“

Tehnologia conduce schimbarea sau conţinutul? este una dintre întrebările care se pune tot mai des în ultima vreme. Catalin Clemente, Marketing Director, SeeNow, consideră că televiziunea online este aici, conţinutul este disponibil, dar infrastructura nu este distribuită în mod egal. "Să consumi conţinutul unde vrei, când vrei este ceva ce tehnologia va face, ea este suportul. [...] este o evoluţie, se face în timp, nu neapărat o revoluţie", a completat acesta. 

Una dintre sugestiile care au apărut în urma acestei dezbateri este că nu mai trebuie judecat conţinutul în funcţie de suport. Televizorul nu mai este distribuitorul, de aceea trebuie gândită altfel producţia de conţinut, conţinut adaptat mediilor diverse.

Conţinut online, dar cum poate fi monetizat? 

Se prea poate prin publicitate, dar aceasta trebuie gestionată cu grijă, atât timp cât nu e intrusivă, oamenii n-o vor mai percepe ca un inamic. Dar de propulsat pe lângă sau în faţa conţinutul este dificil.

Lucian Romascanu, Executive Director, Kanal D, a declarat că agregatorii de conţinut au un avantaj în faţa posturilor. Pe structura Google, deoarece asta va duce la o monetizare mai facilă şi consumatorii vor găsi mai uşor ceea ce îi interesează. Exemplul pe care l-a dat a fost aplicaţia Kanal D care nu produce niciun ban, deşi se bucură de multe descărcări.

Exemplul de succes dat de reprezentantul Kanal D a fost Voyo care cumpără şi conţinut pentru a-l da mai departe utilizatorilor, nu îl propune doar pe cel al MediaPro.

Conţinutul utilizatorilor, în concurenţă cu cel al marilor producători

Monetizarea este o problemă, iar reprezentantul HBO a spus că modelul HBO Go, plata cu abonament, este unul de succes. A numit în acest sens şi Netflix, platforma cu un succes însemnat în SUA. Oamenii care vor conţinut bun, de înaltă calitate, sunt dispuşi să plătească şi astfel pot avea un profit şi creatorii de conţinut.

Are succes conţinutul produs de utilizatori, de amatori? Cu siguranţă, un exemplu dat în timpul acestei dezbateri a fost Charlie Bit My Finger care a ajuns la câteva sute de milioane de vizualizări, dar nu este de calitate, este distractiv, de urmărit, dar oamenii n-ar fi la fel de dispuşi să plătească pentru acesta. Aici intervine reclama, publicitatea este mai potrivită de a monetiza astfel de virale.

Câteva concluzii ale dezbaterii TV clasic versus TV online

Televiziunea clasică nu este în conflict cu cea online, este o urmare firească, o prelungire. Pe măsură ce tot mai mulţi oameni sunt conectaţi la Internet, pe atât de mult creşte cererea pentru conţinut, astfel se ajunge la tot felul de platforme care pot satisface cererea. Totuşi, producţiile profesionale nu sunt pe moarte, consumatorii vor plăti, dacă un anumit produs le satisface cerinţele.

Este o evoluţie sau o revoluţie? Actuala schimbare este ambele, în acelaşi timp. O revoluţie, dacă este privită ca o transformare majoră, dar o evoluţie, dacă este urmărit parcursul tehnologic. În mod cert, nu este însă un moft, un fapt trecător, iar marile companii care au avut succes pe TV vor putea avea succes şi în noua eră, dacă se adaptează la timp. Televiziunea se mută pe mai multe ecrane, dispozitivele mobile vor fi "micile ecrane" de azi şi mâine.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite