Ericsson: obiceiurile online adoptate în pandemie se vor menţine. Va trebui să alegem între confort şi confidenţialitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucru de acasă. FOTO Shutterstock
Lucru de acasă. FOTO Shutterstock

Un nou raport Ericsson realizat în rândul consumatorilor de tehnologie anticipează că tendinţa de transferare în mediul online a unei părţi importante a activităţilor cotidiene, determinată de pandemia globală Covid-19, se va menţine la nivel global chiar şi după încheierea pandemiei.

Denumit The Future Urban Reality, acest raport al Ericsson ConsumerLab este cel mai mare studiu realizat până în prezent de companie în rândul utilizatorilor de tehnologie şi relevă date importante despre cum văd consumatorii realitatea cotidiană după pandemie, până în anul 2025.

Reprezentativ pentru opiniile a 2,3 miliarde de consumatori din 31 de ţări de pe întreg mapamondul, raportul estimează că activităţile de rutină - precum munca, şcoala, sănătatea şi cumpărăturile - vor continua să fie gestionate online şi că utilizatorii de tehnologie vor accesa, în medie, 2,5 servicii noi în plus. În schimb, consumatorii de tehnologie vor pune mai mult accent pe timpul lor liber pentru a călători mai mult, pentru a acorda o atenţie mai mare aspectelor importante din vieţile lor şi pentru a petrece mai mult timp cu prietenii şi familia.

Mai mult, se estimează că vom petrece, în medie, zece ore pe săptămână în plus online, ca urmare a creşterii ponderii activităţilor digitale, anticipându-se că această schimbare va reduce diferenţa dintre utilizatorii online ocazionali şi cei avansaţi, având în vedere faptul că din ce în ce mai multe servicii online au devenit parte din viaţa de zi cu zi a fiecăruia dintre noi, în timpul pandemiei.

Principalele constatări ale raportului:

  • Până în 2025, toate activităţile de rutină se vor desfăşura în mediul online: 1 din 2 consumatori de tehnologie speră să utilizeze mijloace de învăţare online pentru a se perfecţiona; mai mult de jumătate dintre utilizatorii din întreaga lume cred că toate activităţile lor recreative vor avea loc în mediul online; mai bine de o treime dintre aceştia vor face cumpărăturile uzuale utilizând canalele online.  
  • 64% dintre consumatori se aşteaptă la creşterea nivelului de stres, în societate: peste 3 din 5 utilizatori de tehnologie consideră că va fi necesar să jongleze cu mai multe locuri de muncă pentru a avea venituri decente; în acelaşi timp, 7 din 10 se aşteaptă să ducă o viaţă mai sănătoasă.
  • Va trebui să alegem între confort şi confidenţialitate: în timp ce 75% dintre consumatori prognozează că uşurinţa în utilizare va fi un factor esenţial în deciziile de zi cu zi în 2025, 7 din 10 se aşteaptă să acorde mai multă atenţie aspectelor care ţin de securitatea şi confidenţialitatea în mediul online.
  • Produsele locale vor fi pe primul loc: fiind preocupaţi şi de aspectele legate de mediul înconjurător, jumătate dintre consumatorii de tehnologie din întreaga lume anticipează că vor cumpăra mai multe produse locale în viitor.
  • Jumătate dintre consumatori îşi exprimă îngrijorarea faţă de schimbările climatice, totuşi 67% speră să călătorească mai mult în viitor: deşi majoritatea celor intervievaţi consideră că opţiunile/ mijloacele de călătorie sustenabile ar trebui să fie mai accesibile, doar 1 din 3 este dispus să renunţe la zborul cu avionul pentru a pleca în vacanţe.
  • Timpul petrecut online va creşte, în medie, cu 10 ore pe săptămână până în 2025: se anticipează că utilizarea platformelor online va continua şi după pandemie, utilizatorii de tehnologie estimând că vor folosi, în medie, cu 2,5 mai multe servicii online, zilnic, până în 2025; acest lucru reiterează importanţa incluziunii digitale în scopul conturării unei “noi normalităţi” incluzive şi reziliente.
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite