Brave a lansat propriul motor de căutare axat pe confidenţialitate - versiunea Beta

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Browser-ul Brave. FOTO Shutterstock
Browser-ul Brave. FOTO Shutterstock

Motorul de căutare al lui Brave face concurenţă Google, promiţând că le va permite utilizatorilor să navigheze pe web fără a fi monitorizaţi.

Amer Owaida, security writer al ESET, explică pe blog care sunt noutăţile aduse de motorul de căutare din browser-ul Brave.

Brave, compania cunoscută pentru browserul său web omonim, a anunţat lansarea propriului motor de căutare numit Brave Search. Produsul, care este în prezent în versiune beta şi este construit pe un index de căutare complet independent, promite că nu va monitoriza utilizatorii, căutările sau click-urile acestora.

Brave Search a fost anunţat în luna martie a acestui an, când Brave a achiziţionat motorul de căutare Tailcat în încercarea de a oferi o alternativă privată la Google. De atunci a fost testat de peste 100.000 de utilizatori care s-au înscris pentru acces în varianta de previzualizare. Versiunea beta globală este acum accesibilă pentru versiunile desktop, iOS şi Android ale browserului web Brave, care blochează şi reclamele. Cu toate acestea, chiar dacă nu utilizaţi Brave, puteţi testa motorul de căutare din orice browser tastând search.brave.com.

„Spre deosebire de motoarele de căutare mai vechi, care urmăresc şi profilează utilizatorii, şi motoarele de căutare mai noi, care au la bază în mare parte motoare mai vechi şi care nu au indexuri proprii, Brave Search oferă o nouă modalitate de a obţine rezultate relevante cu un index manevrat de comunitate, ce garantează confidenţialitate. Brave Search umple astăzi un gol clar pe piaţă, întrucât milioane de oameni şi-au pierdut încrederea în economia focusată pe supraveghere şi caută în mod activ soluţii pentru a deţine controlul asupra datelor lor”, a declarat CEO-ul şi cofondatorul Brave, Brendan Eich.

Pentru a se deosebi de concurenţă, Brave Search susţine că respectă şapte principii - confidenţialitate, abordarea user-first, independenţă, alegere, transparenţă, uniformitate şi deschidere. Pentru a intra mai în detaliu, Brave Search va fi platformă gândită în jurul nevoilor utilizatorilor, aceştia nefiind urmăriţi şi nici profilaţi. În viitor, vor putea alege dacă vor opta pentru o experienţă fără anunţuri, contra-cost, sau dacă se vor mulţumi cu serviciul de bază. În perioada beta iniţială, motorul de căutare nu va afişa anunţuri; cu toate acestea, opţiunile descrise vor fi introduse ulterior.

În plus, motorul de căutare va fi independent prin faptul că se va baza pe propriul index de căutare pentru cereri de căutare obişnuite. De asemenea, va permite integrarea perfectă între browsere şi motorul de căutare fără a submina confidenţialitatea de-a lungul procesului. În spiritul transparenţei, Brave Search a promis să evite utilizarea algoritmilor secreti sau a rezultatelor părtinitoare; în acest scop, speră să lanseze în viitorul apropiat modele de clasare deschise, organizate de comunitate.

Motorul de căutare pare să fie încă în dezvoltare, deoarece nu poate procesa anumite tipuri de cereri pentru a obţine rezultate relevante; în astfel de cazuri, Brave Search se va baza pe API-uri până când indicele său de căutare este suficient de mare.

„Structura metrică de independenţă Brave Search este o bară de progres, iar obiectivul nostru este de a obţine o independenţă mai mare şi o calitate mai bună fără a compromite confidenţialitatea utilizatorilor noştri”, a conchis compania. Deşi nu există o dată specificată pentru lansarea completă a motorului de căutare, aceasta ar trebui să devină opţiunea implicită pentru browserele Brave la sfârşitul acestui an.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite