Acest studiu îţi arată că cel mai prost lucru de pe Internet e tot omul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Doar pentru că nu ştii ce să pui, nu înseamnă că trebuie să alegi una foarte simplă.
Doar pentru că nu ştii ce să pui, nu înseamnă că trebuie să alegi una foarte simplă.

Aproape jumătate (44%) dintre utilizatorii de Internet recunosc că au dezvăluit parolele cuiva sau le-au lăsat la vedere, ceea ce le-ar putea afecta şi securitatea datelor.

Acest sondaj realizat de Kaspersky arată că lipsa de experienţă în lumea virtuală care ar putea fi cu uşurinţă exploatată de infractorii cibernetici pentru a obţine acces la informaţii despre viaţa online a utilizatorilor. Mai mult, când au fost întrebaţi despre importanţa parolelor, respondenţii au fost tentaţi să spună că parolele complexe sunt necesare în cazul serviciilor online care sunt cele mai valoroase pentru ei.

O treime dintre utilizatorii de Internet (33%) îşi expun datele personale la un risc şi mai mare, admiţând că îşi dezvăluie de bună voie parolele în faţa membrilor familiei. 44% şi-au dezvăluit parolele şi le-au lăsat, de asemenea, la vederea altora. Un respondent din 10 (11%) îşi dezvăluie parolele în faţa prietenilor, iar 6%, în mod surprinzător, a colegilor. Având în vedere că peste o treime dintre utilizatori (38%) folosesc doar o adresă de mail, dezvăluirea parolei îi poate costa mult. Dacă ajunge la persoane rău intenţionate, parola poate da acces la toate informaţiile stocate în acea adresă de mail.

Sondajele au arătat că, potrivit utilizatorilor, site-urile unde e cea mai mare nevoie de parole complexe sunt conturile de online banking (54%), de mail (44%) şi pe reţele sociale (24%). Lista celor mai importante trei aplicaţii este aproape identică: 53% - online banking, 43% - mail, 21% - social media. De asemenea, utilizatorii consideră că shopping-ul online şi aplicaţiile de plată necesită parole complexe, dar nu sunt la fel de atenţi pe aceste site-uri. Doar 29% văd cumpărăturile online ca un serviciu important pentru ei, deşi peste o treime dintre respondenţi (38%) cred că ar fi nevoie de o parolă complexă. În plus, 29% au fost de acord că şi sistemele de plată online necesită o parolă complexă.

Mai îngrijorător este faptul că, deşi utilizatorii consideră că tranzacţiile financiare necesită o parolă complexă, peste un sfert dintre ei (29%) sunt de părere că nu este nevoie de o protecţie suplimentară pentru datele lor personale atunci când folosesc aceste servicii. Ei se aşteaptă ca brand-urile de la care cumpără să le ofere toată protecţia de care au nevoie.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite