Cât de bogată e piaţa dezvoltatorilor de jocuri din România şi care sunt cele mai populare produse la noi în ţară. De la seria Fifa la Assassin's Creed

Cât de bogată e piaţa dezvoltatorilor de jocuri din România şi care sunt cele mai populare produse la noi în ţară. De la seria Fifa la Assassin's Creed

Piaţa de jocuri din România creşte susţinut şi sănătos. Cele mai mari companii din lume aleg ţara noastră pentru a-şi produce cele mai faimoase jocuri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Industria de gaming din România a înregistrat o cifră de afaceri de145,3 milioane de dolari în 2016. În urma unui studiu realizat de RGDA (Asociaţia Dezvoltatorilor de Jocuri din România) despre industria de gaming de la noi din ţară, cifra a crescut constant din 2014, când s-au atins 114,7 milioane de dolari în timp ce, în 2015, industria a realizat o cifră de 137 milioane de dolari.

Studiul realizat de RGDA a relevat că în industrie activează peste 80 de studiouri. Peste 50 dintre acestea dezvoltă jocuri în Bucureşti în timp ce peste 16 companii îşi desfăşoară activitatea în Cluj, Timişoara, Braşov şi Iaşi. Creşterea  industriei  este susţinută şi de numărul mare de  companii înfiinţate doar în 2016, 25% din totalul studiourilor de gaming.

În ceea ce priveşte activitatea, 85% din studiourile din România sunt specializate pe dezvoltare de jocuri noi iar 15% din studiouri se focalizează pe servicii de specialitate pentru industrie. Conform cifrei de afaceri din 2016, cele mai mari companii dezvoltatoare de jocuri din România sunt Ubisoft România, Electronic Arts România, Gameloft România, Amber Studio, Bandai Namco Entertainment România, King Games Studio, Mavenhut, Super Hippo, Green Horse Games şi AMC Pixel Factory.

Industria s-a remarcat prin dezvoltarea sau co-dezvoltarea în România a unor titluri internaţionale mari precum seria FIFA, seria NFS, seria Assasin’s Creed, seria Ghost Recon, Modern Combat 5: Blackout, dar şi prin jocuri dezvoltate de companii româneşti precum Door Kickers, Frozen Free Fall, Move or Die, Solitaire Arena sau Black The Fall.

Studiul a fost realizat cu ocazia celei de-a doua ediţii a conferinţei DEV.PLAY, eveniment organizat de RGDA în perioada 11-12 septembrie 2017 la Grand Cinema&More din Băneasa Shopping City.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: