George Rizea, pe două roţi până în Laponia!

Pasionat de mersul pe motocicletă

Târgovişteanul a parcurs mii de kilometri pe două roţi. În afara motocicletelor, iubeşte teatrul, baschetul şi limbile străine.

George a fost dintotdeauna un tip activ. A prins drag de bachet încă din gimnaziu şi a continuat să facă sport de performanţă şi la Liceul Militar de la Breaza. Timp de nouă ani a jucat la trei la echipe - CSS Târgovişte, Echipa Liceului Militar “Dimitrie Cantemir” din Breaza şi CSS Găeşti. A participat la mai multe campionate şcolare şi apoi în Divizia B. O accidentare gravă la glezna stângă l-a scos, însă, pe tuşă. “Îmi amintesc că la prima accidentare am stat trei zile cu piciorul într-un lighean cu apă şi gheaţă, iar pentru a uita de senzaţia de rece, mă uitam la filme de acţiune, care să-mi poată capta atenţia. Trebuia să fac acest tratament pentru a putea juca, aveam meci în fiecare weekend!”, spune George. Pe lângă sport, târgovişteanul era pasionat de limbile străine şi a avut şansa să vadă America după ce a câştigat locul I la un concurs de engleză organizat în liceele militare din ţară.

O motocicletă rusească, prima dragoste

La finalul liceului, când şi-a dat seama că nu i se potriveşte cariera militară, s-a înscris la facultatea de drept, dar a renunţat în anul trei şi s-a angajat ca alpinist utilitar. Cu banii câştigaţi din acest job, a reuşit în scurt timp să-şi îndeplinească cea mai mare dorinţă, aceea de a-şi cumpăra propriul motor. “Aveam prieteni cu motoare şi îmi doream foarte mult să am propria mea bijuterie, o motocicletă. Era Dnepr, o motocicletă rusească la care mai mult am reparat decât să merg. A fost prima şi am s-o ţin minte mereu, pentru că aşa cum se zice, prima dragoste nu se uită, chiar dacă mi-a dat multe dureri de cap. Când am mers pentru prima dată cu ea m-am simţit liber. E un sentiment greu de înţeles pentru cei care nu au urcat niciodată în şaua unei motociclete”, povesteşte târgovişteanul.

7.000 de kilometri pe două roţi

George a vizitat cele mai frumoase şi ascunse colţuri din ţară cu ajutorul motorului. Cel mai mult i-a plăcut Ardealul. “Am fost plăcut impresionat de modul de a fi al ardelenilor. Sunt oameni calmi, cu principii bine definite. Am întâlnit în Ardeal oameni ospitalieri, oameni care îţi arătau prietenie fără să te cunoască”, mărturiseşte motociclistul. Prima excursie pe motor în afara graniţelor a făcut-o în Bulgaria, după care şi-a luat inima în dinţi şi a plecat spre Cercul Polar. “Am mers peste 7.000 de kilometri şi ştiu că a fost cea mai frumoasă experienţă. Am vizitat Ungaria, Slovacia, Cehia, Germania, Danemarca şi Laponia, ţara lui Moş Crăciun. Mergeam între cinci şi nouă ore pe zi şi dormeam în campinguri, la cort. Îmi pare rău că nu am ajuns până la Cercul Polar de Nord, mai aveam 500 de kilometri”, spune George.

Profil:

Nume: George Rizea
Născut: 16 martie 1979, Târgovişte
Familie: o soră, Cosmina, 26 de ani
Studii: Facultatea de Ştiinţe juridice „Yolanda Eminescu”, Târgovişte

Ce-i place:

„Îmi plac plimbările cu motocicleta şi tot ce e legat de lumea motociclismului. Călătoresc foarte mult şi îmi place să întâlnesc oameni noi, din diferite colţuri ale lumii. Ca sport prefer baschetul”

Ce nu-i place:

„Nu-mi plac oamenii prefăcuţi şi urăsc să văd oameni care îşi bat joc de mediul înconjurător. Nu-mi plac persoanele gălăgioase pentru că mă obosesc. Urăsc minciuna şi ipocrizia”

Întrebări şi răspunsuri:

Care este următorul traseu pe care vrei să-l faci pe două roţi?

În primăvară vreau să ajung cu motorul în Franţa şi de acolo în Marea Britanie. De asemenea, vreau să vizitez un prieten în Bratislava, împreună cu prietenii mei motociclişti din Târgovişte.

Se spune că motocicliştii sunt foarte uniţi. Este adevărat?

Da, suntem o mare familie şi în cele mai multe cazuri ne ajutăm unul pe celălalt cu ce putem. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care mi-am luat motocicletă, am fost impresionat de prietenia puternică dintre motociclişti. Dacă vreau să ajung într-un oraş oarecare, sigur găsesc ospitalitate din partea motocicliştilor din acel oraş, chiar dacă poate nu i-am văzut niciodată.