Firma care trăieşte din sudura transportoarelor blindate Piranha 5. Lider sindical: „În  ultimii ani am realizat numai reparaţii”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Automecanica Moreni
FOTO: Automecanica Moreni

În lipsa unor contracte ferme de producţie de armament, dar şi cu un blindat în curte pe care nu reuşeşte să îl facă vandabil, Automecanica Moreni trăieşte din sudură şi alte contracte mici de mentenanţă.

Reprezentanţii uzinei din Moreni au mers în Elveţia pentru a discuta detaliile tehnice în ceea ce priveşte sudura carcaselor transportoarelor blindate Piranha, după ce, în prealabil, specialiştii elveţieni au vizitat Uzina Automecanica pentru a se convinge că fabrica morenară dispune de mijloacele necesare, dar şi de forţa de muncă specializată. 

Potrivit liderulului de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, sudura reprezintă punctul forte al societăţii, care este recunoscută pentru calitatea acestor operaţiuni tehnice.   

„S-au făcut anumite evaluări tehnice şi s-a concluzionat că este soluţia cea mai bună ca acest parteneriat între General Dynamics, sau mai bine zis partea Movag-UMB-Automecanica să se materializeze, astfel  încât programul să meargă în România. Sudura este partea foarte foarte bună a Automecanicii Moreni. Dispunem de tot ceea ce înseamnă necesar, pregătirea pentru acest lucru, dar şi ca forţă de muncă. Având în vedere că există posibilităţi ca Piranha să fie cumpărată masiv de slovaci vă daţi seama că lucrurile pot deveni mult mai ample, ca operaţiuni tehnologice, pe construcţia Piranha”, a precizat liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.

Liderul de sindicat crede că noul contract care se va materializa este unul vital pentru uzina din Moreni, având în vedere că în ultimii ani societatea a realizat numai lucrări de mentenanţă. 

„Moreni este pregătită să execute sudura. A fost o delegaţie în Eleveţia, la Movag, pentru a face transferul de sudură din Elveţia la noi, unde se va suda, vopsi şi se va face montajul. Se va face şi un audit, vom analiza ce ne mai trebuie la momentul acesta, în aşa fel încât să răspundem cerinţelor. Pentru Automecanica înseamnă un aport de 10-20% din totalul producţiei actuale şi vom avea o perspectivă de a produce şi alte asemenea lucrări. Vom deveni un partener nou de anvergura Piranha 5. Este un atuu destul de important, având în vedere că în ultimii ani am realizat numai reparaţii”, a mai spus Bucuroiu.

În societatea din Moreni, care are în curtea sa un prototip de transportor blindat neutilizat de Armata Română, salariul mediu brut este mai mic cu 1.600 de lei faţă de restul salariaţilor români.

În momentul de faţă, uzina mai are 310 salariaţi. 

Vă recomandăm să mai citiţi:

Uzina Automecanica Moreni, în discuţii cu gigantul General Dynamics pentru producţia unui transportor flotabil

Şenilatele vânătorilor de munte vor fi reparate la Automecanica din Moreni. Contract semnat în premieră de uzina din Dâmboviţa aflată în impas financiar

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite