Slobozia: Bătrânul Aro rămâne devotat patriei

0
0

Deşi au trecut câteva decenii de când servesc patria, bătrânele maşini de teren au rămas devotate structurilor operative şi astăzi.

Poliţiştii, jandarmii sau pompierii sunt doar câţiva dintre militarii ce se folosesc şi astăzi de bătrânele maşini. Pe vremea lui Ceauşescu maşinile Aro erau un lux, în timp ce acum sunt considerate aproape pise de muzeu. Cine nu îşi aminteşte bătrânul Aro al miliţiei care a cărat zeci şi zeci de infractori şi a cutreierat sute de mii de kilometri. Acum Miliţia a fost înlocuită cu Poliţia, iar bătrânele Aro cu dube de intervenţie rapidă. Şi totuşi, la 21 de ani de la Revoluţie, Inspectoratul de Poliţie mai foloseşte şase bătrâne maşini 4X4.

Folosite la descinderi

Maşinile Aro, fabricate la Câmpulung Muscel, erau folosite de poliţişti la descinderi, patrulări sau intervenţii. În Epoca de Aur toate structurile de ordine şi intervenţie erau dotate cu astfel de autovehicule. Ceuşescu însuşi fiind deţinătorul unui Aro blindat.

Pentru că au tracţiune 4X4 şi fac faţă cu brio şi zonelor accidentate, maşinile mai sunt utilizate şi astăzi de pompieri, poliţişti şi jandarmi. „Noi am avut multe Aro, însă cu trecerea anilor acesteau au fost înlocuite de alte maşini mai performante. Acum, la nivelul Inspectoratului Judeţean de Jandarmi (IJJ) mai sunt trei astfel de autovehicule care nu mai funcţionează“, spune maiorul Alexandru Constantinescu, purtător de cuvânt la IJJ Ialomiţa. Cele trei maşini de teren au fost folosite la paza magistralei de ţiţei care traversează judeţul de la Ţăndărei la Sineşti. Pentru că nu au o vechime foarte mare, jandarmii intenţionează să repare cele trei gipuri româneşti şi să le readucă în slujba patriei.

image

Maşinile Aro mai aleargă şi astăzi după infractori, cu preponderenţă în Balta Ialomiţei, la posturile de poliţie Borduşani şi Vlădeni, unde zona accidentată face imposibilă intervenţia Loganurilor. Fumul gros scos la pornite, hârâitul cutiei de viteze sau lipsa direcţiei asistate electronic te face să simţi că conduci o maşină românească şi te trimite în urmă cu două decenii, cânt toate maşinile erau la fel: greoaie şi zgomotoase.

Citiţi mai multe în „Adevărul de Seară“ de astăzi!

Slobozia


Ultimele știri
Cele mai citite