Traficul feroviar s-a reluat complet la Mihăești, în zona în care s-au lovit două trenuri de marfă, iar un șef de tren a decedat
0CFR Infrastructură a anunțat, miercuri, 5 martie 2025, reluarea traficului feroviar pe ambele fire, între stațiile Mihăești și Radomirești, acolo unde două trenuri de marfă s-au ciocnit în 19 februarie. Incidentul este în continuare cercetat de AGIFER.

Lucrările de reparații la suprastructura căii au fost finalizate, la aproximativ două săptămâni de la deraierea mai multor vagoane și a unei locomotive din compunerea a două trenuri de marfă.
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. vă informează că, începând cu ora 17:06, traficul feroviar a fost redeschis și pe firul I, între stațiile Mihăești și Radomirești, odată cu finalizarea lucrărilor de reparații la suprastructura căii.
Reamintim faptul că, firul II a fost redeschis circulației în data de 21 februarie, odată cu finalizarea amplelor intervenții desfășurate de personalul de specialitate al SRCF Craiova, după deraierea din 19 februarie, în Halta de Mișcare Mihăești, a unor vagoane și a unei locomotive din compunerea unor trenuri private de marfă, aparținând operatorilor Rail Cargo Carrier România și PIMK Rail”, a transmis CFR, prin intermediul unui comunicat de presă.

Linia ferată a fost afectată pe o distanță de aproximativ 300 metri, pentru restabilirea traificului în condiții normale și pe firul I fiind nevoie de intervenții pentru montare șină, traverse, două aparate de cale și doi stâlpi LC, aducerea liniei în parametrii tehnici de siguranță și repunerea sub tensiune a firului de contact.
„Evenimentul produs la data de 19 februarie 2025, în Halta de Mișcare Mihăești, este investigat de către o comisie de specialitate AGIFER, care va stabili cauzele producerii deraierii”, a mai transmis CFR.
Accidentul în urma căruia un conductor de tren a murit, iar circulația a fost complet blocată timp de două zile, ulterior deschizându-se pe un fir, s-a produs în 19 februarie 2025, în jurul orei 10,45. Două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo) care circula pe firul I au deraiat, vagoanele deraiate acroșând locomotiva unui alt tren privat de marfă (PIMK), care circula pe firul II. Trenul privat de marfă (Rail Cargo) avea în compunere 19 vagoane (goale) și circula pe distanța Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul privat de marfă (PIMK) avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) și circulă pe distanța Curtici – Giurgiu Nord. Șeful trenului privat de marfă (Pimk) a decedat. La fața locului s-au deplasat echipajele ISU, comisiile de cercetare ale CFR SA, AFER și echipele de intervenţie din cadrul Regionalei CF Craiova.