Bicicleta hibrid: avantaje şi dezavantaje. Te poate feri de transpiraţie, dar rişti să devii un leneş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi nu aduc tehnologii noi, bicicletele hibrid au intrat şi pe piaţa din România relativ recent. „Adevărul“ a realizat un test-drive cu o astfel de bicicletă, pentru a-i descoperi avantajele şi dezavantajele.

Bicicleta hibrid testată de „Adevărul“ este produsă de germanii de la Ghost – Hybride Kato 2, modelul din 2017, iar motorul acesteia este amplasat la pedale. Practic, motorul intră în acţiune doar când biciclistul pedalează şi, important, doar până la viteza de cel mult 25 de km/h.

Când biciclistul nu pedalează, a depăşit viteza de 25 de km/h ori propulsia hibridă este setată pe modul ”off”, bicicleta se comportă ca una normală. Modelul testat are o greutate de aproximativ 20 de kg, cu cinci kilograme mai mult decât acelaşi model de bicicletă, dar fără propulsia electrică alimentată de la o baterie montat pe cadru.
 

În fine, modelul în discuţie are patru moduri de funcţionare a motorului electric („Eco“, „Normal“, „Medium“ şi „High”), în funcţie de care autonomia de deplasare cu bateria încărcată complet diferă: aproximativ 100 de km în modul Eco şi circa 60 de km, în modul ”High”.

bicicleta hibrid Foto Silvana Armat

Oraşul „se nivelează“

Bicicleta hibrid a fost testată pe străzile oraşului Sibiu, într-o zi în care temperatura depăşea 30 de grade la umbră, iar vântul ar fi descurajat mulţi biciclişti amatori să se aventureze în contrasensul acestuia.
 

Primele impresii: este foarte uşor. Practic, propulsorul electric care intră în acţiune odată cu apăsarea pedalelor face ca efortul depus de biciclist să se reducă sub zece la sută din cel solicitat în mod normal. Prin urmare, a pedala împotriva vântului ori a urca o rampă cu o singură mână la ghidon au devenit activităţi extrem de lejere.
 

În plus, am testat şi două trasee de 8,5 şi, respectiv, 5,5 km, atât prin traficul mixt, cât şi pe pistele destinate cicliştilor, cu diferenţe de nivel de câteva zeci de metri, trasee parcurse şi cu o bicicletă normală. Cu bicicleta hibrid şi la un ritm normal traseul mai lung a fost parcurs în 23 de minute (cu şapte minute mai puţin decât cu bicicleta normală), iar cel mai scurt în 14 minute (aprox. 4 minute mai puţin decât cu bicicleta normală). În afară de timpii mai scurţi de deplasare, la finalul celor două trasee principala diferenţă a fost aceea că, folosind bicicleta hibrid, cantitatea de transpiraţie a fost considerabil mai mică decât cea generată pe bicicleta normală.

image

Dezavantaje

În total, bicicleta hibrid a fost testată pe o lungime cumulată de peste 35 de km, exclusiv prin traficul urban (modelul ales este unul off-road, cu suspensie „moale“ pentru roata din faţă). Iar unul dintre principalele efecte ale propulsiei electrice a fost acela de a elimina orice tentativă de a depăşi viteza de 25 de km/h, de la care motorul nu mai ajută la deplasare. Tocmai de aceea, cei care vor folosi o bicicletă hibrid vor fi tentaţi să menţină viteze sub cea de 25 de km/h, pentru a nu depune efort suplimentar, ceea ce transformă acest mijloc de deplasare într-unul mai puţin recomandat pentru cei care vor să facă sport ori pentru cei cu voinţă mai puţină.

Un alt dezavantaj este cel al preţului. Modelul testat de „Adevărul“ este pus în vânzare de cei de la Explorer Sport din Sibiu cu suma de 9.896 de lei, cu tot cu TVA, în prezent fiind în derulare o promoţie în care preţul este scăzut la 8.411 lei.
 

Într-adevăr, pe piaţa de specialitate pot fi găsite biciclete hibrid şi la preţuri mai mici, dar diferenţa este dată de calitatea produsului, arată reprezentanţii magazinului sibian. Modelul testat de „Adevărul“, este echipat Shimano (atât sistemul de propulsie, cât şi frânele, schimbătoarele de viteză etc.), producător încadrat de comercianţii din domeniu la baza produselor din gama premium.

În urma celor 35 de km parcurşi prin oraş, capacitatea bateriei a scăzut de la 85% la 55%, pe majoritatea traseelor fiind setată modul „High“. De la 55%, bateria s-a încărcat la 100% în mai puţin de o oră.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite