Lucrări în ritm alert la podul rutier Sovata, unde primăria a investit deja un milion de euro
0Primăria a plătit deja un milion de euro pentru construcţia controversatului pod rutier din zona Sovata. Deşi constructorii se grăbesc să recupereze timpul pierdut din pricina ploilor, orădenii îşi păstrează nemulţumirea legată de proiect.
Inaugurate la data de 2 noiembrie, lucrările la noul pod rutier de pe Sovata au termen de finalizare până la 30 septembrie. Muncitorii lucrează în ritm alert pentru a recupera timpul pierdut din pricina vremii nefavorabile. „Până la ora actuală am investit aproape milion de euro în construcţie”, a spus primarul Ilie Bolojan. „Podul va decongestiona traficul de pe podurile Densuşeanu şi Decebal”, crede primarul.
Plătit din bani publici, podul rutier în valoare de peste trei milioane de euro leagă zonele Sovata şi Ioşia, va avea două benzi de circulaţie şi o pistă pentru biciclete. Argumentele sunt în continuare combătute de orădenii care locuiesc în apropiere şi care sunt nemulţumiţi de zgomotul, praful şi aglomeraţia care vor face parte zilnic din viaţa lor.
Resemnaţi şi dezamăgiţi
Orădenii care trăiesc pe malul Crişului sunt nemulţumiţi, în special pentru că, atunci când şi-au cumpărat apartamente, au optat pentru o zonă liniştită. „Până acum ieşeam pe malul Crişului să mă plimb sau să alerg. Primăvara le arătam copiilor lebedele. Acum o să le arăt o masă de betoane”, a spus orădeanul Călin Gruia. Orădenii consideră că, dincolo de aspectul neplăcut, podul nu-şi are utilitatea. „Dacă trebuia decongestionat traficul atunci s-ar fi putut investi bani în dublarea podului Densuşianu sau trebuiau sincronizate semafoarele de pe bulevardul Decebal”, a spus şi orădeanul Orlando Balaş. „În Viena, capitala Austriei, în care trăiesc aproape 2 milioane de locuitori, există 20 poduri peste cele două braţe ale Dunării, din care doar 5 sunt rutiere, iar 11 sunt destinate exclusiv pietonilor şi bicicliştilor. Cu toate acestea, traficul în Viena e foarte fluent datorită sincronizării semafoarelor, a transportului în comun excelent şi a drumurilor fără gropi“, a mai spus Balaş.
Blocuri izolate termic
Pentru a linişti orădenii nemulţumiţi de neajunsurile create de noul pod, primăria a decis reabilitarea blocurilor de pe malul Crişului. „Având în vedere noua construcţie care va crea un disconfort pentru proprietari, primăria a hotărât includerea blocurilor Q1/I, Q1/II şi Q2 în programul local de reabilitare termică pe 2011”, a spus Mirela Macra, purtător de cuvânt.