Un ieşean diabetic nu-şi poate lua medicamentele compensate din farmacii pentru că nu a primit cardul de sănătate. Şeful CJAS Iaşi: „Nu ţine de noi“
0Lipsa cardului de sănătate îl nemulţumeşte pe un ieşean care susţine că nu-şi poate lua medicamentele indicate de medici pentru că încă nu a primit documentul respectiv.
Gabriel Berger, un ieşean în vârstă de 41 de ani care suferă de mai multe boli, a ajuns la limita disperării pentru că nu-şi poate procura medicamentele de care are nevoie din cauză că nu are card de sănătate.
Berger, diagnosticat cu diabet, cataractă, retinopatie, angină pectorală, hipertensiune arterială şi pensionat pe caz de boală, susţine că lipsa cardului de sănătate îl afectează direct, întrucât farmaciştii refuză să-i ofere medicamentele la preţ compensat, aşa cum ieşeanul le-ar putea cumpăra dat fiind că este asigurat.
„În toate farmaciile în care intru, Dona, Sensiblu, Catena, să-mi iau pastilele pentru inimă sau pentru ficat mi se spune acelaşi lucru. Să aduc adeverinţă de la CJAS prin care să se arate că i că ei îmi pot emite tratamentul. CJAS, însă, emite această adeverinţă numai asiguraţilor care şi-au pierdut deja cardul. Eu nici nu l-am primit. Dacă introduc online CNP-ul, apare că sunt asigurat şi că nu mi-a fost emis cardul“, povesteşte Gabriel Berger.
Ieşeanul nemulţumit spune că s-a prezentat de mai multe ori la sediul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate pentru lămuriri, însă de fiecare dată reprezentanţii instituţiei îl trimit acasă, să-şi aştepte cardul de sănătate.
„Mi se spune să merg acasă să aştept că o să fie emis la o dată ulterioară. Cum să fiu liniştit dacă eu am o pensie de 400 de lei pe care ajung să o dau pe medicamente pentru că, deşi am dreptul la medicamente compensate, nu le pot lua din cauză că nu am card?”, a mai adăugat ieşeanul.
Potrivit CJAS, cu toate că ieşeanul este asigurat, el nu are card de sănătate pentru că Imprimeria Naţională nu i l-a emis. Prin urmare, CJAS susţine că spitalele şi farmaciile ar trebui să-i ofere asiguratului serviciile ca şi cum el ar avea card de sănătate.
„Persoana este asigurată, dar nu are cardul emis de Imprimeria Naţională. În această situaţie, conform legii, furnizorul verifică pe platforma online CNP-ul persoanei, unde se vede că ea este asigurată, însă nu are card emis, şi-i acordă serviciile până la eliberarea cardului, când trebuie să facă dovada lui. Dacă unui asigurat care nu are cardul emis i se refuză acordarea serviciilor, asiguratul trebuie să facă sesizare la CJAS, iar noi mergem în verificare şi sancţionăm farmacia respectivă, dacă este cazul. În ceea ce priveşte tipărirea lui, acest lucru nu ţine de noi, nu putem şti când Imprimeria va emite o nouă tranşă de carduri de sănătate“, a precizat Robert Dâncă, preşedintele CJAS.
Citeşte şi: