Un dascăl ieşean în Marea Britanie: „Cea mai puţin eficientă este învăţarea asistată pe calculator“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Profesorul ieşean va aplica noile metode învăţate în Marea Britanie la orele de curs Foto: Arhiva personală
Profesorul ieşean va aplica noile metode învăţate în Marea Britanie la orele de curs Foto: Arhiva personală

Simona Dorneanu, un profesor de limba engleză de la Şcoala Generală „Titu Maiorescu" din Iaşi povesteşte despre metodele perimate de predare a limbilor străine care încă mai sunt practicate de dascălii din ţară.

Ieşeanca a avut şansa să plece cu un grant Comenius în Marea Britanie, unde a putut afla mai multe despre modul în care ar trebui predată limba engleză de către un dascăl modern. „În calitate de cadru didactic de limba engleză am obținut în prima jumătate a acestui an un grant Comenius - Formare continuă pentru personalul implicat în educația școlară, care mi-a permis participarea la un curs destinat profesorilor de limba engleză în Marea Britanie, în orașul Brighton. Participarea mea a însemnat o șansă unică de a face un valoros schimb de experiență cu alți profesori din Brazilia, Suedia, Anglia, Spania, Polonia, Ungaria, Germania, Ucraina și Rusia, precum și o cale de a realiza importanța profesiei mele în lume", spune Simona.

Iaşi: Olimpicii şi profesorii lor, premiaţi la Gala Excelenţei

Numeroasele valuri de imigranţi polonezi, chinezi, indieni, arabi, ruși au contribut semnificativ la schimbarea dinamicii limbii engleze. „Un profesor de engleză performant are neapărată nevoie de un contact direct permanent cu civilizația britanică, fără de care nu ar putea furniza elevilor informații actualizate. Expresii precum «it's raining cats and dogs», «how do you do?» sau clișee precum «five o'clock tea» nu mai sunt de mult folosite sau percepute ca reprezentative pentru englezi, deși ele sunt iterate în continuare chiar și de unele cursuri universitare de limbă și civilizație britanică la care am asistat în anii studenției, în perioada 2003-2007", povesteşte dascălul ieşean.

Învăţarea asistată de calculator, perimată

Mai mult, aceasta susţine că metodele de predare folosite de profesorii de limba engleză din ţară sunt deja de domeniul trecutului în Marea Britanie. „Tipurile de activităţi diactice prezentate în timpul cursului s-au bazat pe suporturi şi materiale didactice care conţin mostre de limbă engleză contemporană, fiind extrase din ziare locale, știri, reclame, anunțuri, cântece, profesorul englez fiind liber să folosească la ore orice informație sau text care i-a atras atenția.

Iaşi: (VIDEO) Profesoara care a tăiat bretonul unui elev în faţa clasei: „Nu consider că am făcut ceva atât de deplasat“ (UPDATE)

Un profesor britanic a măsurat științific gradul de eficiență al diverselor metode de predare, concluzionând că tehnicile didactice bazate pe reprezentări grafice, luarea de notițe în timpul orelor şi predarea reciprocă pot îmbunătăți performanțele elevilor cu până la 2 puncte din 10. Cea mai puțin eficientă s-a dovedit a fi învățarea asistată de calculator, deși în literatura de specialitate aceasta este considerată o îmbunătățire majoră în educație", povesteşte Simona Dorneanu.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite