Consumul seminţelor cu tot cu coajă provoacă sau nu apendicită? Mit sau adevăr - explicaţia medicilor

0
0
Consumul seminţelor cu coajă poate provoca un blocaj intestinal FOTO Arhivă
Consumul seminţelor cu coajă poate provoca un blocaj intestinal FOTO Arhivă

Consumul seminţelor cu coajă poate dăuna tranzitului intestinal. Seminţele comestibile, bogate în vitamine, minerale, fibre şi proteine, sunt sănătoase pentru organism, însă consumate în cantităţi mari pot provoca blocajul intestinului gros.

Consumul cojilor de seminţe poate crea neplăceri şi dureri abdominale. Cu toate că medicii nu sunt de acord cu mitul potrivit căruia cojile de seminţe pot provoca apendicită, specialiştii arată că, totuşi, consumul în cantităţi mari poate provoca un blocaj al intestinului gros. 

Profesorul Marin Burlea, şeful clinicii de gastroenterologie de la Spitalul de Copii „Sfânta Maria”, arată că efectele consumului seminţelor cu tot cu coajă sunt diferite în funcţie de categoria de vârstă a persoanelor care are acest obicei. 

Dacă pe copii mai mici de cinci ani părinţii trebuie să-i supravegheze să nu consume deoc seminţe de floarea soarelui, minorii de peste şase ani trebuie să consume doar miezul seminţelor, nu şi coaja acestora.

„În cazul adulţilor, seminţele comestibile, consumate în cantităţi mici, nu sunt un pericol pentru sănătate. Ingerarea unei cantităţi mici de coji de seminţe nu provoacă apariţia unei apendicite, nici la adulţi, nici la copii. De regulă, seminţele sunt bogate în vitamine, minerale, fibre care sunt utile organismului. Componentele dure ale seminţelor, cojile sau sâmburii, ajung în tractul digestiv. Ele se durifică în timp şi pot provoca un blocaj al intestinului gros”, a explicat profesorul Marin Burlea. 

Medicul a mai explicat că, în unele cazuri, aceste resturi care se calcifiază pot determina inflamaţii ale mucoasei apendicelui, din cauza toxinelor care se acumulează în zona respectivă.

Pentru a combate efectele acestor toxine şi pentru a stimula tranzitul intestinal, profesorul recomandă consumul frecvent de alimente bogate în fibre. Cerealele integrale, legumele şi fructele proaspete au capacitatea de a favoriza curăţarea colonului. 

Potrivit gastroenterologului, consumul moderat de seminţe de floarea soarelui contribuie la sănătatea organismului. Seminţele conţin vitaminele E, B1, B6, acid folic, minerale, magneziu, seleniu, mangan, cupru, fosfor şi fitosteroli. Aceştia din urmă ajută echilibrarea nivelului de colesterol în sânge.

Citeşte şi:

Ce înseamnă „culturi ecologice“. Fermier: „Niciodată să nu cumpăraţi spanac dacă are fire de lână pe frunze“

Iaşi


Ultimele știri
Cele mai citite