Trenurile din Ucraina vor ajunge până pe malul Dunării, în portul Galați. Investiție fără precedent, cu fonduri UE
0Trenurile din Ucraina vor ajunge până pe malul Dunării, în portul Galați, cu ajutorul unei căi ferate construite cu fonduri europene. Este vorba despre o cale ferată cu ecartament larg, specifică țărilor din spațiul ex-sovietic.

Trenurile din Ucraina vor ajunge până pe malul Dunării, în portul Galați, în inima orașului. Este un proiect de infrastructură excepțional, fără precedent în zona Dunării de Jos, susțin specialiștii. În premieră, trenurile din estul continentului vor ajunge în portul Galați și în Zona Liberă fără să fie nevoie de proceduri tehnice sau de mutarea mărfurilor la frontieră.
Proiectul care vizează construirea unei căi ferate cu ecartament larg este aproape de final.
„Proiectul va asigura îmbunătățirea conexiunii feroviare, prin extinderea liniilor ferate cu ecartament larg, pornind din Portul Bazinul Nou de-a lungul celor trei dane maritime, 51 – 53, ale Zonei Libere. Importanța acestei noi facilități operaționale oferite rezidenților Zonei Libere este dată de reducerea substanțială a timpilor de încărcare/descărcare a vagoanelor de marfă venite pe cale largă, direct la navele acostate în dane. Proiectul are o valoare de circa două milioane de euro”, au transmis reprezentanții Zonei Libere Galati.
Edilii susțin că prin această investiție numărul investitorilor va crește.
„Orașul nostru a devenit tot mai atractiv pentru investitori și trebuie să continuăm în aceeași linie. În Zona Liberă Galați - Free Trade Zone lucrările sunt în plină desfășurare pentru extinderea căii ferate cu ecartament larg, un proiect în premieră. În acest fel se reduce timpul pentru încărcarea sau descărcarea mărfurilor”, a declarat și primarul orașului Galați, Ionuț Pucheanu.
Lucrările de construcție costă aproximativ două milioane de euro și se desfășoară cu rapiditate, extinderea căii ferate urmând a fi finalizată în acest an.
Investiția este cu atât mai importantă cu cât portul Galați a devenit o cale strategică pentru exportul de produse din Ucraina. Transportatorii ucraineni evită zona Mării Negre din cauza amenințărilor rusești și optează pentru traseul pe Dunăre, ferit de bombardamente.