Sute de clujeni, ţinuţi în loc pe aeroport din cauza ceţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe curse aeriene interne şi externe au fost anulate sau au înregistrat întârzieri de câteva ore, ieri seară şi astăzi. În ciuda investiţiilor din ultimii ani, aeroportul din Cluj se află la de multe ori la cheremul vremii. Astăzi, sute de pasageri au aşteptat, în zadar, să se îmbarce în avioanele care nu au mai decolat, din cauza ceţii.

Ceaţa persistentă şi densă a dat peste cap programul de zbor de la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. Avioanele care au fost redirecţionate spre aeroporturile de rezervă sau care nu au decolat conform programului de pe aeroportul din Cluj-Napoca au încurcat planurile a sute de pasageri clujeni şi străini, aflaţi în tranzit.

Întârzieri de peste cinci ore

Pasagerii care urmau să decoleze de la Cluj-Napoca în această dimineaţă, la ora 6.15, cu destinaţia Bucureşti, au ajuns în Capitală cu o întârziere de peste cinci ore. „Ne-au dus cu autocarul la Sibiu, de unde am luat avionul spre Bucureşti. Aveam ceva programat pentru ora 8.00... aşa că am venit degeaba. De câte ori apare puţină ceaţă, chiar se impune paralizarea întregului trafic aerian? E absurd! Şi la Londra e ceaţă, dar nu cred că se anulează cursele aeriene atât de des“, a declarat, prin telefon, un pasager clujean care a ajuns astăzi, în cele din urmă, la Bucureşti.

Sistem modern. Dar nu cel mai modern

Potrivit directorului Aeroportului Internaţional Cluj, David Ciceo, modernul sistem de apropiere (ILS - Instrument Landing System) instalat anul trecut rezolvă parţial problemele cauzate de condiţiile meteorologice nefavorabile, dar nu le rezolvă pe cele legate de experienţa piloţilor. „Sistemul de balizaj permite aterizări şi decolări şi în condiţii meteo nefavorabile, dar depinde şi de piloţii şi copiloţii aflaţi la bordul avioanelor. Dacă aceştia nu fac parte dintr-o categorie căreia îi este permisă o aterizare în astfel de condiţii, atunci avionul este deviat“, explică Ciceo.

Conform directorului Direcţiei Regionale a Căilor Aeriene (ROMATSA) Cluj, Gelu Suliceanu, implementarea sistemului ILS a costat câteva sute de mii de euro. „Problema este că sistemul actual este de categoria I. Cele mai performante sisteme fac parte din categoriile II şi III. ILS de pe aeroportul din Cluj permite aterizarea avioanelor în condiţii de vizibilitate de minimum 800 de metri orizontal şi de 90 de metri vertical. Noaptea trecută, vizibilitatea a fost extrem de redusă, de 100 de metri. În asemenea condiţii, un sistem de apropiere nu permite aterizarea“, a explicat Suliceanu.

Principalele curse anulate azi

6.15 Cluj - Bucureşti
6.00  Cluj - Zaragoza
7.20  Cluj - Treviso
9.05  Cluj - Viena
13.50  Cluj - Bucureşti

Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite