Ministrul Turismului se implică în reabilitarea Centrului Vechi: „Mă miră lipsa de interes a Primăriei Capitalei“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Dezvoltării Reginoale şi Turismului s-ar putea implica în reabilitarea Centrului Istoric al Capitalei, din cauza „lipsei de interes a primarului Sorin Oprescu“.

Cristian Petrescu, ministrul Turismului, a declarat pentru agenţia Mediafax că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) ar putea să se implice în reabilitarea Centrului Vechi. „Centrul Istoric al Capitalei poate deveni o atracţie pentru turiştii străini care vizitează Bucureştiul“, a spus Cristian Petrescu.

Unul dintre motivele pentru care Ministerul Turismului ar putea să contribuie la rezolvarea problemelor din Centrului Vechi este că Primăria Capitalei nu are destule programe de promovare a Bucureştiului ca destinaţie turistică. „Mă miră lipsa de interes pentru turism a primarului Sorin Oprescu, pentru că turismul este unul dintre domeniile cu cele mai mari rate de creştere“,  a mai declarat Petrescu. Acesta a adăugat că promovarea turismului ar aduce noi locuri de muncă, dar şi venituri consistente la bugetul local şi central.

Mai mult, acesta susţine şi că Asociaţia de Turism Bucureşti, din care face parte Primăria Capitalei, nu funcţionează. „Voi solicita un punct de vedere al Consiliului General al Municipiului Bucureşti cu privire la strategia de dezvoltare turistică a Capitalei. Bucureştenii merită mai multă apreciere pentru patrimoniul cultural – artistic şi pentru serviciile de losir, iar primăria Capitalei nu a gestionat suficient această temă“, a informat ministrul.
Potrit ordonanţei OG 77/2001, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului ar putea încerca impulsionarea finalizării lucrărilor din Centrul Istoric, doar în interesul scoaterii acestui produs pe piaţa turistică, prin exercitarea atribuţiilor care revin instituţiei.

„Am cerut o evaluare a impactului pe care implicarea MDRT l-ar putea avea asupra reabilitării şi revitalizării Centrului Istoric Bucureşti. Dacă din analiză rezultă că am putea impulsiona finalizarea lucrărilor, cu siguranţă că vom acţiona“, a declarat Petrescu.

O altă acuzaţie adusă de ministru la adresa Primăriei Capitalei, este că administraţia municipală nu ţine cont de planul de marketing al Bucureştiului, întocmit de MDRT. „Vom dezvolta programe speciale pentru Bucureşti. Ştim ce avem de făcut, suntem pregătiţi. V-aţi întrebat de ce Bucureştiul nu se situează printre capitalele vizate în primul rând pentru atracţiile turistice, şi nu doar pentru business?“,  a mai spus Cristian Petrescu.

Conform planului de marketing, printre soluţiile pentru ca Bucureştiul să devină atractiv pentru străini se numără adăugarea unor noi componente în turismul de business, cel de evenimente, cel cultural şi cel de sănătate, dar şi poziţionarea oraşului ca destinaţie recunoscută printre tineri, în special, şi printre alte categorii de vârstă.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite