Cum sunt umiliţi plătitorii de taxe la Direcţia Venituri din Sectorul 2 al Capitalei: „Funcţionarii urlă la oameni sau îi discriminează”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cetăţeni care aşteaptă câte două-trei ore la coadă la ghişeu şi funcţionari publici care ţipă la ei sau îi tratează discriminatoriu - asta este atmosfera de la Direcţia Venituri Buget Sector 2, relatată de către o femeie, pe Facebook.

„Este inuman, în special pentru persoanele cu nevoi speciale”, arată Alina Dumitriu, luni, pe pagina personală de Facebook, după ce afirmă că a stat două ore la Direcţia Venituri Buget din Sectorul 2, pentru a obţine obţine un certificat necesar pentru un proiect al organizaţiei neguvernamentale pe care o coordonează, Sens Pozitiv. Femeia spune că funcţionarii ţipau sau jigneau oamenii care aşteptau să le vină rândul la ghişeu. 

„Sunt la Direcţia Venituri Buget Sector 2, pentru a scoate Certificatul de Atestate Fiscală pentru un proiect.

În stânga am un bătrân cu demenţă, la peste 80 de ani. Abia stă pe bancă. Odată la 2 minute o strigă pe fiica lui, Cristi, şi o întreabă când le vine rândul. Ea îi spune că mai durează, uneori cu răbdare, alteori pe ton ferm sau nervos. Apoi ţipă la o persoană imaginară, ca şi când aceasta s-ar afla lângă ea. Probabil că îi este mai uşor să se certe cu personajul imaginar, decât cu tatăl. Deşi este evident, el ar uita imediat. 

În dreapta am o mămică cu un bebe în scoică. Pe fundal se aude un robot care anunţă numărul de ordine şi ghişeul aferent. Admosfera muşteşte a anxietate, furie şi nemulţumire. Se mai trezeşte câte cineva care urlă că sunt prea puţine gişee deschise. Una dintre doamnele funcţionare urlă la o bătrână şi o trimite la altă instituţie. Copilul urlă şi el.

Un domn îşi manifestă nemulţumirea pentru că mămica este lăsată în faţă. Spune că el are handicap. Funcţionarul public zice că nu se vede. Îmi vine să urlu şi eu că handicapul nu e întordeauna vizibil.

Mă sufoc. Nu cred că o să fac astăzi primul atac de panică din viaţa mea, dar respir greu şi simt că îmi plesneşte capul.

Este inuman, în special pentru persoanele cu nevoi speciale.

Sunt de două ore aici şi preconizez că mai stau una. Trebuie să obţin certificatul şi apoi să îl înregistrez în Registrul de cult. De parcă acum 16 ani mi-am deschis biserică, nu ONG. Wtf PSD cu legile tale noi şi dubioase şi cu bătaia de joc.

Între timp aflu că funcţionarul public al Primăriei Obor, care nu şi-a ridicat capul din telefon în timp ce vorbea cu mine, deşi aveam bon şi îmi venise rândul, m-a trimis la Direcţia pentru persoane fizice. Noroc că în Hala Obor la etajul doi, la Direcţia pentru persoane juridice, este gol”, arată Alina Dumitriu în postarea sa. 

                

   

Problema birocratizării excesive nu este nouă la Direcţia de Venituri buget Local din Sectorul 2. Şi alţi internauţi au scris despre cozile interminabile la care au trebuit să aştepte pentru a-şi plăti taxele. 

             

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite