Braşovul nu mai are nicio fabrică de stat. Străinii au mutat însă polul industriei auto mondiale în oraşul de sub Tâmpa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autoliv este una dintre cele mai investiţii de la Braşov.
Autoliv este una dintre cele mai investiţii de la Braşov.

În timp de Tractorul, Rulmentul, Hidromecanica şi Fartec, marile uzine ale Braşovului au fost distruse, străinii ştiu să facă bani în acest domeniu. Investiţiie străine în industrie depăşesc 300 de milioane de euro şi 6.000 de angajaţi, iar pe locul fabricilor de stat se fac Mall-uri.

Cel mai bun exemplu despre cum ne-am bătut joc de industria cu tradiţie în Braşov este fabrica Rulmentul. Aceasta a intrat în faliment în urmă cu opt ani, iar acum două luni au fost vândute şi ultimele active. În timp ce fiecare guvern a spus că uzina nu este rentabilă, germanii de  la INA Schaeffler i-au contrazis.

În 2005 compania a deschis o fabrică privată cu 3.000 de angajaţi şi 180 de milioane de euro. Majoritatatea salariaţilor de la Rulmentul s-au angajat la INA. Compania caută mereu forţă de muncă şi chiar are un program de specializare a tinerilor direct la locul de muncă. Grupul INA Schaeffler este unul dintre cei mai importanţi furnizori de subansambluri auto pe plan mondial, iar fabrica de la Cristian a fost considerată cea mai mare investiţie străină la Braşovului.

Între timp fabricile cu tradiţie au fost distruse. Pe locul lor se contruiesc acum patru Mall-uri de mari dimensiuni.

Insdustria auto străină s-a mutat la Braşov

Cea mai mare fabrică din Braşov este cea a suedezilor de la Autoliv. Autoliv România produce, în principal, pentru pieţele externe, pentru clienţi ca BMW, Volkswagen, General Motors, Ford, Renault Group, PSA, Fiat sau Volvo. Şi compania Continental Automotive a demarat în acest an producţia la fabrica de la Cristian. Grupul german, care a investit 20 de milioane de euro în fabrica de 4.000 de metri pătraţi este printre cei mai mari cinci furnizori de componente pentru automobile din lume şi al doilea ca mărime din Europa. 

Compania Quin România deţine o fabrică în Ghimbav şi construieşte o nouă hală de 22 de milioane de euro. În noua locaţie se va lucra exclusiv pentru comenzile de ornamente de interior pentru industria auto. Printre clienţii pentri care lucrează braşovenii se numără Audi, Bentley, Mybach, BMW, Mercedes sau Porche.

Grupul Dräxlmaier are o fabrică la Braşov, tot de componente auto. Şi Compania Rolem contruieşte o a doua fabrică  8 – 10 milioane de euro, la Cristian. Rolem produce ornamente de lemn pentru interiorul maşinilor de lux ale brandurilor Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen sau Porsche.

Spaniolii de la Indcar Group va demara anul viitor activitatea într-un centru de producţie de caroserii pentru microbuze în Parcul Industrial Prejmer, de lângă Braşov. Investiţia totală în noul centru Indcar se va ridica la 4,6 milioane de euro, urmând să aibă aproximativ 60 de angajaţi. Principalii clienţi ai Indcar sunt Iveco, Volkswagen, Fiat, Peugeot sau Mercedes.

Pe aceeaşi temă:

Cum va arăta prima parcare verde din Braşov

Investiţii majore anul acesta la Râşnov

Braşovul se mută în subteran Edillii au în plan mai multe pasaje şi parcări

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite