Sună la 112 ca să ceară telefonul de la Gaze/Mulţi cred că apelul unic de urgenţă este soluţia tuturor problemelor
070 la sută dintre apelurile care ajung la Telefonul Unic de Urgenţă din Brăila sunt false. Creşte numărul celor care apelează 112 pentru a solicita informaţii banale, iar Oficiul de Telecomunicaţii Speciale devine depozitarul a sute de mesaje ciudate.
Angajaţii Oficiului Judeţean de Telecomunicaţii Speciale Brăila spun că multe dintre apelurile care ajung la 112 sunt ale unor persoane care anunţă acelaşi eveniment.
„Se remarcă atitudinea civică a mai multor brăileni pentru a anunţa acelaşi eveniment. Uneori primim şase sau şapte apeluri despre acelaşi incident", a explicat col. dr. ing. Mihail Balaban (foto), şeful unităţii brăilene.

Unii au început să înţeleagă utilitatea serviciului. Cu toate acestea, din media de 1.000 de apeluri zilnice, 300 sunt direcţionate către serviciile de intervenţie - Poliţie, Jandarmi, Ambulanţă, Pompieri, SMURD, restul de 700 fiind apeluri fără legătură cu Serviciul 112. Mare parte dintre apelurile false sunt legate de solicitarea unor numere de telefon de la gaze, lumină, apă şi nu numai.
„Eu am o vecină, bolnavă cu capul, care sună zilnic la 112 să ceară telefonul de la Gaze, de la Spital sau al unui oarecare din Suceava", ne-a spus Camelia Popovici, de 27 de ani.
Răspuns în 20 de secunde
„Anul trecut am avut 465.178 de apeluri din care 16 % au fost cazuri reale. Restul de 84 % au fost apeluri de informare, dar şi apeluri care au putut fi rezolvate de operatorii noştri fără a mai fi transferate serviciilor de intervenţie rapidă", a punctat Mihail Balaban. Acesta a adăugat că diferenţa dintre un apel adevărat şi fals se face pe parcursul discuţiei telefonice dintre operatori şi solicitanţi.
Campaniile de promovare în rândul copiilor au dus la o scădere cu peste 15 % a numărului apelurilor false primite din partea acestora.
Serviciul are avantajul că astfel se pot trata cazuri complexe, iar la un incident soldat cu mai multe victime pot participa, în cel mai scurt timp, mai multe servicii de intervenţie. În plus, timpul mediu de răspuns la 112 este de 20 de secunde.
99.511 apeluri au fost înregistrate la Serviciul 112 Brăila numai în primele trei luni ale anului, faţă de 132.641 câte au fost anul trecut în aceeaşi perioadă.
„A scăzut numărul total al apelurilor şi datorită modului în care serviciul 112 a fost promovat la nivelul Brăilei. Oamenii au înţeles că trebuie să răspundă la o serie de întrebări ale operatorii şi nu am avut reclamaţii că au aşteptat mult să intre în dialog cu operatorii", a conchis şeful unităţii.