La loc comanda! Podul peste Dunăre este închis circulației pe timpul nopții până în decembrie VIDEO
0Circulația pe podul suspendat peste Dunăre va fi închisă pe timpul nopții până la sfârșitul lunii noiembrie, a anunțat vineri, 7 iulie 2023, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Podul suspendat peste Dunăre, cel mai important obiectiv de infrastructură din România postrevoluționară, a fost inaugurat joi, 6 iulie 2023, în prezența a numeroase oficialități. Cu toate acestea, obiectivul nu va putea fi folosit pe timpul nopții, până la sfârșitul lunii noiembrie. Restricțiile sunt necesare pentru demontarea unor macarale de mari dimensiuni.
„Pentru finalizarea lucrărilor auxiliare la podul suspendat, în perioada 17.07.2023-30.11.2023 se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri, inclusiv, în intervalul orar 21:00 - 6:00, exceptând zilele de sărbători legale. Astfel, circulația rutieră pe pasaj va fi permisă de sâmbătă, ora 06:00 până luni, ora 21:00”, au anunțat reprezentanții CNAIR.
Potrivit sursei citate, pe perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan -Brăila.
Moment istoric. Podul peste Dunăre a fost inaugurat
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat joi, 6 iulie 2023, și aduce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară. Pe pod se va circula cu restricții timp de două luni.
Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare.
Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.
Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România. Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de km, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.
Joi, 6 iulie 2023, la marea inaugurare a podului suspendat peste Dunăre, așa-numitul Golden Gate al României, au participat Klaus Iohannis - președintele României, Marcel Ciolacu - premierul României, Nicolae Ciucă - președintele Senatului, Sorin Grindeanu - ministrul Transporturilor, Adina Vălean - comisarul european pentru Transport, ambasadorii Italiei și Japoniei.
Deși a fost inaugurat cu surle și trâmbițe, pe podul peste Dunăre vor fi restricții de circulație. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, timp de peste două luni, se va circula restricționat pe podul de la Brăila, iar traficul rutier va fi închis pe timpul nopții. Restricțiile sunt necesare pentru demontarea unor macarele de mari dimensiuni.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, podul peste Dunăre este proiectat să aibă o durata de viața de 120 de ani.
„Are un centru de monitorizare și control care va înregistra permanent starea podului, prin cei 50 de senzori instalați pe pod în punctele esențiale. La acest pod va funcționa un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile sunt izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat și monitorizat, astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv”, susține Ionel Scrioșteanu.
Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. Tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost made în România, la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Combinatul siderurgic Liberty Galați. Investiția se ridică la aproape jumătate de miliard de euro.