Un drum de milioane, numai bun de reparat
0Lucrul de mântuială distruge un drum modernizat cu doar trei ani în urmă. O nouă serie de cârpeli pe DN7 Arad - Nădlac urmează să redea imaginea de odinioară a şoselei cu probleme încă de la facere.
Tronsonul Arad - Nădlac, realizat în grabă şi inaugurat cu fast în 2008, a început să se dezintegreze după doar şase luni, iar de atunci şi până în prezent a fost cârpit de nenumărate ori. Problemele au reapărut, mai ales că şoseaua pe care trece traficul greu către vestul Europei a devenit mai nou un adevărat derdeluş ori de câte ori plouă, iar şoferii sunt cei mai năpăstuiţi. Cei care se grăbesc să treacă vama de la Nădlac au deja coşmaruri, având în vedere că nu o dată, maşinile au ieşit în decor sau s-au ciocnit din cauza „gheţuşului” format în toiul verii pe drum.
Plângerile repetate făcute de şoferi au făcut ca Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Timişoara să analizeze probele prelevate din asfalt pentru a afla cauzele. „Analizele bitumului au scos la iveală că stratul impermeabil reprezintă un pericol pentru circulaţie. Constructorul a fost anunţat şi are acum obligaţia de a executa reparaţiile necesare pe banii proprii, având în vedere faptul că drumul este în garanţie. Soluţia a fost dată de companie pentru ca aderenţa cauciucurilor la asfalt să crească”, a spus Ion Perţ, inginer în cadrul Secţiei Drumurilor Naţionale Arad. Muncitorii au fost urgent puşi să toarne noul strat de asfalt pe porţiunea dintre Pecica şi Nădlac, după care urmează o nouă tură de asfaltare până la Arad.
Drumul care crapă
„Deocamdată vremea ploioasă nu ne permite să continuăm lucrarea. Odată ce aceasta se va îndrepta, muncitorii vor relua turnarea noului strat de bitum rugos. Lucrarea este încă în garanţie astfel că, atunci când vremea va permite, vor fi refăcute zonele”, a spus Ioan Balint, şeful Secţiei Drumurilor Naţionale Arad. Chiar dacă vechiul asfalt, turnat în urmă cu zece ani, a fost mai bun decât cel din prezent, din cauza traficului greu acesta a crăpat. Constructorul s-a apărat la fiecare acuză adusă privind situaţia de pe Arad - Nădlac, susţinând că proiectul a fost întocmit pentru un trafic de aproximativ 15.000 de autovehicule pe zi, chiar dacă la data respectivă circulau în jur de 20.000 de maşini, iar în prezent rulează peste 40.000.
La sfârşitul anului trecut, un proiect de lege al Ministerului Transporturilor vorbea despre o nouă modernizare a DN7, pentru a face faţă volumului de trafic în creştere în cazul în care autostrada nu poate fi realizată. În toamna lui 2012, drumul iese din garanţie, iar viitorul pare sumbru pentru şosea, care va intra sub tutela Drumurilor Naţionale.