Modă: Vuitton mizează pe feminitate
0
Într-o eră în care sunt la modă manechinele foarte slabe, Louis Vuitton a ales să sărbătorească femeia cu forme generoase, într-o colecţie senzuală prezentată la Paris.
Supermodelul australian Elle Macpherson îşi merită fără îndoială în continuare porecla „Corpul", chiar şi la 46 de ani. Ea a defilat la Vuitton alături de alte manechine de top, printre care Laetitia Casta, brazilianca Adriana Lima de la Victoria's Secret, Karolina Kurkova, care a devenit recent mamă, şi Lara Stone, celebra „măsură 4" (echivalentul măsurii europene 40), despre care s-a dezbătut îndelung dacă este sau nu „prea grasă" pentru a fi model.
Manechinele au prezentat taioare sobre, feminine, din ţesături suple de lână, cu imprimeuri subtile. Colecţia a împrumutat mult din celebrul „New Look" de la Christian Dior, stilul extravagant care a revoluţionat moda feminină înaintea celui de-al Doilea Război Mondial, potrivit Associated Press. Sacourile au fost strânse pe talie, fustele, umflate, şi topurile fără mâneci au lăsat la vedere decolteuri generoase.
„Şi Dumnezeu a creat femeia"
„Doris Day, Brigitte Bardot, Sophia Loren şi aş putea să mai menţionez şi altele", a spus despre influenţele sale designerul Marc Jacobs, citat de fashionwiredaily.com. „Eroinele de film mi s-au părut o idee bună în momentul de faţă. Nu-mi bat capul să aflu de ce e o idee bună, pur şi simplu este. Nu mi-e niciodată frică", a adăugat Jacobs.
Intitulată „Şi Dumnezeu a creat femeia", după filmul cu acelaşi nume din 1956, cu Brigitte Bardot, şi susţinut de coloana sonoră a producţiei, show-ul prezentat într-una dintre curţile Muzeului Luvru a început cu o fustă neagră cu dunguliţe, purtată cu un corset superdecoltat.
Designerul a adus pe podium şi multe jachete care urmăreau formele corpului, cu nasturi mari şi tivuri cu volănaşe, dar şi mantouri largi în formă de A din lână bouclé şi rochii cu imprimeuri florale din organza. Cele mai reuşite piese au fost însă fustele cu trei croieli diferite, cea mai mare în formă de A, care s-a remarcat în mod special în varianta din piele tare. Aproape fiecare manechin a purtat mănuşi de piele şi aproape toate au avut genţi, mai ales cele în modelul „Speedy", o creaţie din anii '30 pe care Jacobs a readus-o în actualitate adăugându-i o clapă şi un mâner.
Colecţii dramatice
Alte prezentări nu au ieşit însă din stilul sezonului parizian, dominat de adolescente filiforme cu posturi ciudate şi feluri caraghioase de a merge. Rivalul casei Vuitton, Hermes, a prezentat dandy englezi în trenciuri de piele şi sacouri din piele de crocodil, care au amintit de tradiţia în marochinărie a casei.
Elie Saab, designerul libanez favorit al Hollywoodului, a adus ţinute pentru covorul roşu dedicate clientelor lui preferate, actriţele, într-o colecţie de rochii lungi asimetice, piese din şifon şi paiete în nuanţe de bijuterii. Pentru prima sa colecţie de pret-à-porter de la Cerruti, designerul Richard Nicoll a creat o prezentare comercială, cu piese stratificate uşor de purtat într-o paletă de nuanţe de albastru.
Linia secundară de la Prada, Miu Miu, a prezentat o serie uimitoare de rochii de cocktail din fetru gros de lână. Unicitatea colecţiei a fost accentuată şi de manechinele care s-au rătăcit pe podiumul complex. Panica lor a adăugat mai mult dramatism unei prezentări deja dramatice. Un alt show remarcabil a fost cel de la Givenchy, care a îmbinat elemente din ţinutele de schi cu cele proprii echipamentelor de scufundări. Designerul Riccardo Tisci a continuat să-şi poliseze estetica uşor sado-maso.