Directorul general ANPC, avertisment către români: Atenţie la ofertele turistice!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ofertele turistice trebuie să conţină toate detaliile. Foto Daciana Stoica
Ofertele turistice trebuie să conţină toate detaliile. Foto Daciana Stoica

Paul Anghel, directorul general al ANPC, a precizat că în această perioadă, consumatorii ar trebui să fie atenţi la ofertele turistice care ar putea să-i tenteze.

”Atentie sporita la ofertele turistice!

Sarbatorile de iarna sunt asteptate de noi toti, fie ca vorbim de copii sau de adulti. Este perioada in care petrecem alaturi de cei dragi, si toti ne dorim o vacanta de calitate. Solicitarea tuturor informatiilor legate de pachetele turistice din perioada sarbatorilor, a detaliilor cu privire la categoria de cazare, a meselor oferite in cadrul pachetului si detalii cu privire la alte excursii optionale sunt conditii esentiale pentru a beneficia de o vacanta linistita.

Pentru a avea o vacanta fara probleme sfatuiesc consumatorii sa acorde atentie sporita inainte de achizitia unei vacante”, a scris Anghel pe pagina de socializare.

Consumatorii trebuie să solicite toate informţaţiile şi să se asigure că au totul asigurat.

”In acest sens, consumatorii trebuie sa solicite toate informatiile legate de destinatie, cazare, transport, serviciile de masa precum si de modalitatile de plata.

Informarea turistilor cu informatii privind oferta turistica, in vederea incheierii contractului
Agentia de turism are obligatia sa furnizeze turistilor, in scris, in vederea incheierii contractului, informatii referitoare la:

- localitatea de destinatie;
- ruta de parcurs;
- mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile si categoria acestuia/acestora;
- tipul unitatilor de cazare, adresele si categoriile de clasificare a acestora;
- serviciile de masa oferite si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie;
- durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii;
- informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, precum si al asigurarilor de sanatate necesare pentru calatorie si sejur
- cuantumul avansului, daca este cazul, precum si termenul pentru achitarea restului de plata;
- numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului si termenul limita pentru informarea turistului, in caz de anulare a calatoriei turistice;
- posibilitati de incheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala, accidente si altele asemenea;
- durata pentru care opereaza oferta turistica.

Informarea turistilor cu informatiile de ordin general privind regimul pasapoartelor si al vizelor si formalitatile de sanatate necesare pentru calatorie si sedere

Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa comunice turistului, in scris sau prin orice alta forma corespunzatoare, inaintea incheierii contractului, informatiile de ordin general privind regimul pasapoartelor si al vizelor si formalitatile de sanatate necesare pentru calatorie si sedere”, a precizat Anghel.

Furnizarea in scris turistilor a informatiilor privind calatoria, inainte de data plecarii
Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa furnizeze in scris turistului, intr-un termen stabilit prin contract, inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:

- orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de transport incluse in contract;
- denumirea, sediul/adresa, numarul de telefon si de fax ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acesteia, cele ale autoritatilor locale care pot ajuta turistul in caz de nevoie. In cazul in care aceste reprezentante sau autoritati locale nu exista, turistul trebuie sa dispuna de un numar de apel de urgenta sau de orice alta informatie care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului;
- pentru calatoriile si sederile minorilor, informatii care sa permita stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul sederii copilului;
- posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa, care sa acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenta, care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidentare sau de boala.

Itaă ce alte lucruri trebuie să mai soclicte turistul:

”Contractul, inmanarea unui exemplar turistului si respectarea clauzelor contractuale

Contractul cuprinde cel putin urmatoarele clauze:
- destinatia/destinatiile calatoriei turistice si, in cazul perioadelor de sejur, durata si datele de sosire si de plecare;
- mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile si categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele si locurile de plecare/sosire, la ducere si la intoarcere;
- in cazul in care pachetul de servicii turistice include si cazarea, adresa si categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, in conformitate cu reglementarile tarilor de primire;
- serviciile de masa furnizate: pensiune completa, demipensiune, mic dejun;
- daca realizarea pachetului de servicii turistice necesita un numar minim de persoane, data limita de informare a turistului privind anularea calatoriei turistice comandate;
- ruta;
- vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse in pretul total convenit al pachetului de servicii turistice;
- denumirea si sediul/adresa agentiei/agentiilor de turism organizatoare si, dupa caz, ale agentiei de turism detailiste si ale societatii de asigurari;
- pretul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor in care acesta poate fi modificat si tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, imbarcare/debarcare in porturi si pe aeroporturi, taxe de turist, daca acestea nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice;
- termenele si modalitatea de plata;
- solicitarile speciale ale turistului facute cunoscute agentiei de turism organizatoare sau celei detailiste in momentul efectuarii comenzii si acceptate de cele doua parti;
- termenele in care turistul trebuie sa transmita o eventuala reclamatie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a contractului de calatorie turistica;
- conditiile de modificare si de reziliere a contractului;
- obligatiile agentiei/agentiilor de turism in cazul anularii calatoriei, al inlocuirii sau al neasigurarii unor servicii;
- posibilitatea de transfer al contractului de catre turist unei terte persoane si modul de realizare a acestuia;
- eventualele modificari pe care agentia de turism le poate aduce serviciilor cumparate;
- raspunderea agentiei si despagubirea turistului in cazul nerespectarii clauzelor contractuale
- agentia de turism are obligatia sa inmaneze turistului un exemplar din contract, in toate cazurile;
- contractul poate fi prezentat si sub forma unui catalog, pliant sau alt inscris, daca turistul este informat despre aceasta si daca documentul contine informatiile prevazute mai sus”, a precizat Anghel.

Respectarea prevederilor legale privind asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism

Agentiile de turism au obligatia sa incheie polite de asigurare cu societati de asigurare agreate de Ministerul Turismului. In contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat intre agentiile de turism si turisti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt inscris) este obligatoriu sa se consemneze faptul ca turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei de turism, precum si conditiile si termenele in care turistul poate solicita plata despagubirilor”.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite