3 trucuri antimahmureală

0
0

Durerile de cap, stările de greaţă, sensibilitatea la lumină şi la sunete puternice sunt simptome care apar, aproape invariabil, după o petrecere cum este cea de Crăciun sau de Anul Nou. Există totuşi câteva soluţii pentru a preveni mahmureala!

1. Mănâncă înainte de a consuma alcool

Dacă bei pe stomacul gol, alcoolul este metabolizat rapid, iar vaporii ajung imediat în sânge, crescând alcoolemia şi grăbind procesul de „îmbătare". De aceea, specialiştii îţi recomandă să mănânci ceva înainte de a consuma alcool, pentru a încetini absorbţia alcoolului în sânge şi pentru a-i oferi organismului mai mult timp să proceseze toxinele din astfel de băuturi. Cele mai indicate sunt alimentele grase şi carbohidraţii, de aceea se spune că înainte de a bea alcool e bine să mănânci pâine cu unt. În plus, dacă stomacul este deja plin cu alimente, alcoolul nu va mai avea un efect atât de iritant asupra mucoasei gastrice, prevenind astfel senzaţia de greaţă şi voma.

Citeşte şi:
Cu un stil de viaţă sănătos putem preveni 40% din cazurile de cancer

Nu beţi alcool trei zile din săptămână pentru a vă feri de boli ale ficatului

2. Bea multă apă

Alcoolul deshidratează excesiv organismul, iar dacă la petrecere mai şi dansezi, elimini cantităţi mari de apă din corp. Aceasta este una dintre explicaţiile durerilor puternice de cap şi ale senzaţiei de gură uscată care apar a doua zi după consumul de alcool. De aceea, este bine să te hidratezi corespunzător atât înaintea, cât şi în timpul petrecerii. Specialiştii recomandă să bei un pahar cu apă după fiecare pahar de alcool. Această practică nu doar te va ajuta să te menţii hidratat, ci va da corpului mai mult timp pentru a procesa alcoolul, va dilua toxinele şi va reduce iritaţia de la nivelul stomacului. Cel mai indicat ar fi să bei apă minerală, care acoperă şi cantitatea de electroliţi (potasiu, calciu) eliminată prin mersul des la toaletă şi prin transpiraţie.

3. Ai grijă cât, dar şi ce bei!

Desigur, principala regulă pentru a evita mahmureala este să bei cu moderaţie, mai ales dacă nu obişnuieşti să consumi alcool. La persoanele care nu beau frecvent, care sunt obosite şi care nu au mâncat înainte, simptomele specifice mahmurelii pot apărea şi după trei pahare de alcool consumate într-un interval de patru-şase ore.
Contează însă şi ce bei. Astfel, studiile au arătat că atunci când combini mai multe tipuri de băuturi alcoolice, pui în dificultate sistemul digestiv şi ficatul şi, de aceea, simptomele mahmurelii vor fi mai accentuate. Dar, chiar dacă nu le combini, anumite tipuri de băuturi cresc riscul de mahmureală în comparaţie cu altele:

Berea - are cel mai mic nivel de alcool (între 4 şi 6%), dar este carbogazoasă, ceea ce face ca alcoolul să fie absorbit mai rapid de organism. De asemenea, în sânge se acumulează o cantitate mai mare de toxine ce rezultă în urma metabolizării berii.
Vinul - are o concentraţie de alcool mai mare decât cea a berii (7-15%), dar nu este carbogazos şi, deci, nu este absorbit rapid în sânge. Vinul alb este mai sigur decât cel roşu, fiindcă are în compoziţie mai puţine substanţe care cresc riscul de mahmureală.
Tăriile - au cea mai mare concentraţie de alcool (40-95%) şi, deci, persoanele care le consumă prezintă cel mai crescut risc de mahmureală. Totuşi, tăriile deschise la culoare, cum sunt votka, romul alb şi ginul conţin mai puţine substanţe ce dau mahmureală decât tequilla, whiskey-ul şi coniacul.

Sănătate


Ultimele știri
Cele mai citite