Halta din Chitila, gara de noapte a Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima noapte din cele patru în care Gara de Nord nu este funcţională a fost un chin pentru sute de călători.

Decizia responsabililor din Ministerul Transporturilor de a opri electricitatea în cea mai mare staţie de trenuri din România, începând din noaptea de marţi spre miercuri până în noaptea de vineri spre sâmbătă, este cauzată de finalizarea lucrărilor la Pasajul Suprateran Basarab ce traversează liniile de tensiune ale căilor ferate. Astfel, între orele 00.05 şi 4.20, sosirile şi plecările trenurilor din Gara de Nord au fost mutate în gările Basarab, Băneasa şi Chitila.

Atât infrastructura staţiilor alternative, cât şi varianta de transportare a călătorilor din şi spre acestea nu au făcut faţă solicitărilor. De pildă, gara din Chitila, care nu este mai mult decât o haltă din provincie, a devenit peste noapte gazda unor garnituri importante precum cea de Budapesta sau de Mangalia.

Taxiul până la Chitila, cât biletul până la mare

Aproape de ora 00.00, în noaptea de marţi spre miercuri, în holul gării din Chitila se lua cina. O şatră improvizată pe trolere, sacoşe de rafie şi pături înfulecă trecând din mână în mână câteva roşii pe care le îmbucă împreună cu felii de salam şi brânză.

La desert: seminţe. Nici bănuială că faimosul tren internaţional Pannonia, care circulă pe ruta Budapesta-Bucureşti, urmează să oprească pentru câteva minute la linia a patra pentru a lăsa câteva vagoane ce vor fi trase de o locomotivă la Mangalia. „Are întârziere de 55 de minute", a spus sec şeful de gară, în timp ce traversa peronul, agitat din cauza responsabilităţii ce a picat pe capul lui. Ghinioniştii care au ales să plece spre mare cu trenul de noapte ajungeau rând pe rând. „Tot la Constanţa?", întreabă deznădăjduită o femeie pironită în mijlocul peronului, cu un bagaj după ea.

„M-am dus la Gara de Nord şi de-acolo mi-au zis că trebuie să vin în Chitila. Cu ce, am întrebat. Mi-au zis de nişte microbuze, dar cică ar fi trebuit să mă înţeleg cu ei la bani şi mi-a fost frică. Am luat un taxi şi m-a costat 40 de lei, că e tarif special, cam cât biletul de tren până la Constanţa", s-a plâns Nicoleta, o constănţeancă sosită în Capitală cu treburi şi surprinsă de socotelile administrative ale oraşului.

Cu puţin timp înainte de sosirea garniturii, cei aproape 20 de pasageri pentru litoral încep să-şi târâie bagajele. Trenul internaţional soseşte luminat şi aproape gol. Nu coboară niciunul, chiar dacă ar coborî, ar rămâne amanet în gară sau la mâna taximetriştilor chemaţi din Bucureşti. Pe peron, ţigăncile îşi târâie puradeii şi sarsanalele după ele, câinii le hărcătesc repezindu-se furioşi la ele.

Potrivit comunicatului dat publicităţii ieri de către CFR, călătorii care aveau bilete pentru trenul de Mangalia trebuiau să se prezinte la Gara de Nord cu cel puţin o oră înainte de ora de plecare înscrisă pe bilet, pentru a fi preluaţi de nişte autobuze speciale. „Nu se poate cu autobuzul. Trebuie să aveţi biletul cumpărat dinainte. Sunt doar nouă persoane care merg cu autobuzul. Dacă nu aveţi cu ce, luaţi taxiul", răspunde nepăsătoare femeia de la ghişeul de informaţii din Gara de Nord.

Modificări la CFR

Gara de Nord va mai fi închisă noaptea aceasta şi mâine- noapte, între orele 00.05 şi 4.20. Sosirile şi plecările trenurilor se vor face în gările Basarab şi Băneasa din Capitală, precum şi în halta ilfoveană Chitila.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite