„Programul de iarnă” nu ajută elevii. Ministerul Educației: presupune reducerea duratei orelor și a pauzelor

0
Publicat:

Ministerul Educației (ME) nu este de acord cu trecerea la „programul de iarnă” a școlilor, care presupune reducerea duratei orelor și a pauzelor. Astfel, instituția a cerut Inspectoratelor școlare să transmită unităților de învățământ că trebuie să își păstreze orarul normal.

Școlile nu vo trece la programul de iarnă / Foto: Shutterstock
Școlile nu vo trece la programul de iarnă / Foto: Shutterstock

Potrivit ministerului, în fundamentarea acestor decizii, şcolile invocă articolul 11, alineatul (8) din ROFUIP care prevede că, în situaţii speciale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs şi a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, cu informarea Inspectoratului şcolar.

„Considerăm că, în condiţiile meteorologice pe care le putem observa cu toţii, o astfel de interpretare a cadrului legal este discreţionară şi inadecvată. Date fiind pierderile în învăţare generate de perioada pandemiei, orice minut de şcoală contează.

De aceea, am trimis Inspectoratelor şcolare o adresă prin care am solicitat ca şcolile să fie susţinute să-ţi păstreze orarul normal, manifestându-ne dezaprobarea faţă de obiceiul trecerii la 'programul de iarnă'. Rugăm, pe această cale, directorii, profesorii, elevii şi părinţii să susţină apelul pe care l-am lansat şi să depună toate eforturile, astfel încât să nu mai existe practici şi acţiuni ce pot conduce la pierderi de învăţare", se arată într-un comunicat al Ministerul Educaţiei transmis marţi.

Fiecare minut este important

Larisa Gojnete, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), a declarat ă solicitarea ME este justificată.

„Recomandarea este justificată din motivele care sunt precizate în adresa respectivă, pentru că venim după o perioadă în care s-au înregistrat nişte pierderi din punct de vedere educaţional şi atunci este foarte bine să valorificăm fiecare moment care poate fi unul de învăţare pentru elevi", a afirmat inspectorul.

În opinia sa, este bine ca deciziile să fie luate „particularizat" şi să fie „bine fundamentate".

„Dacă se va impune, în situaţii punctuale, sunt convinsă că se va face ce este mai bine pentru copii în situaţia respectivă. Recomandarea a venit în contextul în care se ştia că există această măsură care se ia la nivelul unităţilor de învăţământ. (...) Este bine ca aceste decizii să fie luate, în primul rând, particularizat şi apoi să fie bine fundamentate", a explicat Larisa Gojnete.

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite