Ministrul Educaţiei, mesaj pentru elevi: „Să nu confunde vreodată rolul lor cu cel al profesorului”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. FOTO: Inquam Photos/ Sabim Cirstoveanu
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. FOTO: Inquam Photos/ Sabim Cirstoveanu

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, a declarat că evaluarea cadrelor didactice de către elevi, prin intermediul fişelor de feedback, reprezintă doar acţiuni pentru o corectă evaluare a actului didactic. Ministrul le-a transmis elevilor că această evaluare nu înseamnă că trebuie să îşi noteze cadrele didactice şi că nu vor putea da niciodată note profesorilor.

„Avem rugaminte pentru elevi să nu confunde vreodată rolul elevului cu cel al profesorului. În niciun caz să nu se întâmple asta. Am observat o dorinţă a unor elevi de a da note profesorilor. Feedback-ul e cu totul altceva, nu o posibilitate ca elevul să dea note profesorului. Acest document este destinat exclusiv profesorului care strânge aceste feedback-uri", a spus Sorin Cîmpeanu, vineri, la Digi24. 

Afirmaţiile ministrului Cîmpeanu vin în contextul în care la sfârşitul lunii aprilie a fost publicată metodologia de adunare a formularelor prin care elevii au evaluata activitatea profesorilor.

VEZI DOCUMENTUL AICI.

„Feedback-ul reprezintă colectarea de informaţii despre reacţiile elevilor la procesul de predare-învăţare-evaluare şi despre relaţia elev-profesor. Feedback-ul nu reprezintă judecăţi de valoare, este specific activităţii didactice fiind utilizat ca instrument de bază pentru îmbunătăţirea actului educaţional.

Scopul colectării feedback-ului este creşterea calităţii procesului educaţional şi a rezultatelor acestuia, precum şi îmbunătăţirea relaţiilor dintre părţile implicate în acest proces, pentru a asigura un act educaţional inclusiv şi de calitate, centrat pe elev”, se arată în metodologie.

Documentul mai informează că feedback-ul „permite aprecierea de către cadrele didactice a calităţii procesului de predare-învăţare-evaluare din perspectiva elevilor, în scopul calibrării practicilor de la clasă, astfel încât să răspundă optim nevoilor de învăţare ale beneficiarilor primari ai educaţiei”.

Potrivit actului normativ, evaluarea activităţii profesorilor se face la finalul fiecărui semestru, după încheierea situaţiei şcolare.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite