Britanicii acuză calitatea şcolilor de meserii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sute de mii de tineri urmează cursuri vocaţionale care nu se finalizează cu admiterea la facultate şi nici măcar cu un job. Un raport comandat de Guvern recomandă o schimbare radicală a învăţământului vocaţional din Anglia.

Într-o perioadă în care tinerii se confruntă cu o piaţă a muncii extrem de dificilă, calificările pe care le obţin în urma cursurilor vocaţionale nu îi ajută să se integreze. Unele dintre aceste calificări nici nu se iau în considerare, în acest moment doar câteva putând fi echivalate cu materiile evaluate în cadrul testelor naţionale. De aceea, autorităţile au ajuns la concluzia că toţi elevii ar trebui să aibă un nucleu comun de materii până la vârsta de 16 ani.

Într-un raport, elaborat de profesoara Alison Wolf, expertă în educaţie, se estimează că dintre elevii de 16 până la 19 ani, cel puţin 350.000 au foarte puţine beneficii din sistemul de educaţie adresat grupei lor de vârstă. Wolf notează că actualul sistem de finanţare încurajează colegiile să-i treacă pe elevi prin numeroase calificări, dar nu şi să-i ajute să continue să-şi îmbunătăţească abilităţile de bază la limba engleză şi matematică, dacă acestea lipsesc.

Prin urmare, e nevoie de schimbarea sistemului de finanţare. De asemenea, e nevoie de plasamente pe piaţa muncii pe termen lung pentru elevii mai în vârstă şi de o mai mare implicare a mediului de afaceri şi industrial. Wolf spune că finanţarea pentru adolescenţii cu vârste între 16 şi 19 ani ar trebui să se facă individual, per elev, şi nu per  calificare, aşa cum se întâmplă în acest moment.

Experta e de părere că elevii ar trebui să studieze în principal subiecte academice până la vârsta de 16 ani, iar dacă nu obţin rezultate bune la engleză şi matematică, atunci ar trebui să continue să studieze aceste materii. „Mai mult de jumătate din elevii de 15 şi 16 ani nu reuşesc să obţină rezultate bune la matematică şi engleză la prima testare, iar după doi ani situaţia e fix aceeaşi", a declarat Wolf pentru BBC. „Până la 16 ani, elevii ar trebui să-şi dedice 80% din timp materiilor de bază."

Reforma e iminentă

Secretarul pentru educaţie, Michael Gove promite reforme. „Sistemul pe care l-am moştenit este foarte dăunător. Este nedrept pentru copii şi nefast pentru economie. Milioane de copii au fost păcăliţi să urmeze cursuri care le oferă puţină speranţă." Gove a mai spus că acele cursuri vocaţionale de înaltă calitate care deschid accesul către o educaţie bună şi slujbe pe măsură sunt foarte valoroase şi ar trebui să fie disponibile pentru toţi copiii. 

„Vom reforma clasificarea şcolilor, sistemul de finanţare şi regulamentul astfel încât copiii să primească informaţii oneste şi acces la cursurile potrivite." Raportul Wolf solicită şi mai multe programe de ucenicie de calitate pentru tinerii între 16 şi 18 ani, iar angajatorii ar trebui să sprijine în parte oferta de asemenea programe, consideră Wolf. 

Guvernul plănuieşte deja să deschidă noi colegii universitare tehnice la care elevii s-ar putea înscrie încă de la vârsta de 14 ani şi în care să studieze materiile de bază, engleza şi matematica, pe lângă instruirea vocaţională. 

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite