Ar trebui interzise sau nu telefoanele mobile în şcoli

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un raport recent al Guvernului scoţian a concluzionat că telefoanele 
mobile reprezintă o "influenţă frecventă şi distrag atenţia"FOTO: Adevărul
Un raport recent al Guvernului scoţian a concluzionat că telefoanele mobile reprezintă o "influenţă frecventă şi distrag atenţia"FOTO: Adevărul

Folosirea smartphone-urilor în şcoli ar putea fi benefică pentru desfăşurarea orelor de curs în lipsa altor instrumente interactive de învăţare. Totuşi, aproape jumătate din profesorii britanici susţin interzicerea utilizării telefoanelor mobile în instituţiile de învăţământ.

La începutul anului şcolar, Priory School din Portsmouth a aprobat folosirea telefoanelor smartphone în scopul documentării pentru orele de studiu, scrie "The Guardian". În cazul în care acestea nu sunt folosite corect, elevilor li se aplică sancţiuni.

De când a fost introdusă această politică, doar 1.4% din comportamentele negative ale elevilor au fost legate de folosirea telefoanelor mobile în şcoli.

Un smartphone poate fi un mijloc foarte folositor prin care se poate învăţa, dar în mâna unui elev poate deveni şi o armă prin care tinerii pot hărţui oameni online sau pot posta filmuleţe stânjenitoare cu profesorii lor. 

De asemenea, deseori elevii îşi pierd atenţia la ore, fiind mai preocupaţi de utilizarea smartphone-ului, decât de şcoală.

Chiar şi aşa, mai mulţi profesori britanici sunt de părere că prezenţa mobilelor în sălile de curs este benefică. Ei au inventat şi un acronim pentru acest lucru BYOD- Bring Your Own Device, sau „Adu-ţi propriul aparat electronic la şcoală“.

Profesoara Nasim Jahangir, care predă afaceri şi economie la colegiul „Queen Elizabethe I“ din Leicester, a fost la început împotriva folosirii telefoanelor mobile în clasă. Cu toate acestea, a încorporat smartphone-urile pe măsură ce a învăţat să predea punând accentul pe studiul independent.

Cine nu este de acord cu folosirea smartphone-urilor la ore

Totuşi, membrii celei mai mari uniuni de profesori din Marea Britanie, NASUWT, sprijină o interdicţie la nivelul clasei. Într-un sondaj recent, 46% dintre membrii săi au identificat telefoanele mobile ca fiind o cauză de perturbare şi indisciplină.

Uniunea este deosebit de îngrijorată de elevii care fac fotografii în timpul lecţiilor şi publică materialele respective pe YouTube şi pe alte site-uri de reţele sociale. Secretara generală a NASUWT, Chris Keates, spune că un astfel de material pus pe internet le provoacă profesorilor "suferinţă şi traume".

Un raport recent al Guvernului scoţian a concluzionat că telefoanele mobile reprezintă o "influenţă frecventă şi distrag atenţia", în special din cauza hărţuirii online deosebit de răspândite. 

"Telefoanele mobile pot fi un element perturbator în sala de clasă şi utilizarea lor trebuie să fie obiectul unei politici explicite în şcoală", spune un purtător de cuvânt al profesorilor de la Institutul Educaţional din Scoţia (EIS).

"În timp ce noi înţelegem că părinţii ar putea dori ca telefonul mobil să fie deţinut de un copil pentru siguranţa lui, nu vedem niciun motiv ca ele să fie prezente în sălile de clasă. O interdicţie categorică este foarte dificilă şi nu ar obţine sprijin din partea părinţilor, dar este nevoie ca telefoanele să fie oprite în timpul în care profesorii predau", mai spune purtătorul de cuvânt al EIS.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite