Musk, apel către lucrători ieșiți la pensie să revină la serviciu, după sute de concedieri. Motivul invocat de șeful DOGE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elon Musk a făcut apel joi la controlorii de trafic aerian „de top” care au ieșit la pensie să revină în câmpul muncii, în contextul deficitului de angajați calificați în domeniul aviației, pe măsură ce îngrijorările opiniei publice cu privire la siguranța zborurilor crește, relatează New York Post.

Proteste la Washington împotriva concedierilor în masă din agențiile federale FOTO SHUTTERSTOCK
Proteste la Washington împotriva concedierilor în masă din agențiile federale FOTO SHUTTERSTOCK

Musk, coordonatorul grupului de lucru guvernamental însărcinat cu reducerea cheltuielilor federale, a manifestat un interes deosebit pentru modernizarea Agenției Federale de Aviație (FDA), solicitând „upgradarea rapidă a sistemului de control al traficului aerian în ceea ce privește siguranța”.

„Există un deficit de controlori de trafic aerian de top”, a scris Musk joi într-o postare pe X, platforma sa de socializare.

„Dacă v-ați pensionat, dar sunteți deschiși față de posibilitatea de a reveni la lucru, vă rugăm să luați în considerare să o faceți”.

Secretarul Transporturilor, Sean Duffy, a lăudat la începutul acestei luni echipa Departamentului pentru Eficiență Guvernamentală (DOGE) datorită contribuției pe care o aduce la „modernizarea” sistemului aviatic. Duffy a purces ulterior la concedierea a aproximativ 400 de angajați ai FAA, subliniind: „Zero controlori de trafic aerian și personal de siguranță esențial au fost demiși”.

Totuși, potrivit Associated Press, printre aceștia s-a numărat personal angajat pentru menținerea radarelor, a aterizărilor, precum și a sprijinului de navigație al FAA.

Dintre angajații FAA concediați, o parte lucrau la un sistem radar de avertizare timpurie clasificat, pe care Forțele Aeriene l-au anunțat în 2023 în Hawaii și care are scopul de a detecta rachetele de croazieră, într-un program parțial finanțat de Departamentul Apărării. Este doar unul dintre numeroasele programe gestionate de Programul de apărare a spațiului aerian al FAA, implicând radare ce asigură detectarea amenințărilor cu rază lungă în jurul granițelor țării.

Datorită naturii muncii lor, personalul din acest birou asigură de obicei un transfer extins de cunoștințe înainte de pensionare, tocmai pentru a nu se pierde cunoștințe instituționale, a declarat Charles Spitzer-Stadtlander, unul dintre angajații din această ramură care a fost concediat.

Radarul din Hawaii și biroul de programe de apărare al FAA care lucrează la acesta „au ca scop protejarea securității naționale”, a explicat el.

Spitzer-Stadtlander a subliniat că ar fi trebuit să fie exceptat de la concedierile angajaților în perioada de probă, deoarece biroul FAA la care lucra era însărcinat cu combaterea amenințărilor la adresa securității naționale, precum atacurile cu dronele asupra spațiului aerian național.

El a adăugat: „Când DOGE m-a concediat, mi-a oprit computerul și mi-a șters toate fișierele fără avertisment”.

Demiterile au avut loc la doar câteva săptămâni după accidentul aerian fatal pe Aeroportul Național Ronald Reagan din Washington.

La 29 ianuarie, un avion American Airlines se pregătea să aterizeze când a intrat în coliziune cu un elicopter Black Hawk, ambele aeronave prăbușindu-se în râul Potomac.

Nu au existat supraviețuitori.

În săptămânile următoare, alte câteva accidente aviatice au sporit îngrijorările pasagerilor, care se tem că ar putea fi în pericol din pricina deficitului de lucrători în domeniul siguranței aeriene.

Tot în această săptămână, două aeronave au fost nevoite să suspende aterizarea pe Aeroportul Național Ronald Reagan din Washington și pe Aeroportul Internațional Midway din Chicago pentru a evita coliziunea cu avioane aflate pe pistă. 

Concedierile afectează FAA în timp ce agenția se confruntă cu un deficit de controlori de trafic aerian. De ani de zile, oficialii federali și-au exprimat îngrijorarea cu privire la sistem de control al traficului aerian suprasolicitat, în special după ce tragedii au fost evitate la limită  pe aeroporturi. Printre motivele invocate pentru deficitul de personal se numără salariile necompetitive, turele lungi, formarea intensivă și pensionările obligatorii.

SUA

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite