Pista pe care merg autoritățile ruse în cazul prăbușirii aeronavei de pasageri în Orientul Îndepărtat. Avionul, implicat în mai multe incidente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Avionul de pasageri Antonov An-24 care s-a prăbușit în Orientul Îndepărtat al Rusiei, joi, cu 48 de persoane la bord, se apropia de 50 de ani de când e în serviciu și totuși durata lui de viață a fost prelungită până în 2036, relatează presa rusă. Autoritățile ruse au deschis o anchetă, iar printre ipotezele preliminare se află o eroare de pilotaj, care ar fi dus la eșecul aterizării. Autoritățile au raportat inițial că la bordul avionului se aflau 49 de persoane.

Autoritățile au anunțat că nu există supraviețuitori FOTO EPA-EFE
Autoritățile au anunțat că nu există supraviețuitori FOTO EPA-EFE

Oficiali federali din cadrul aviației ruse au declarat că 42 de pasageri și șapte membri ai echipajului se aflau la bord. Avionul s-a prăbușit în apropierea unui aeroport din orașul TÎnda, regiunea Amur. Nu există supraviețuitori după ce avionul a căzut într-o zonă montană, la circa 16 kilometri de Tînda, un oraș cu 30.000 de locuitori.

Aeronava zbura pe o rută internă - de la Blagoveșcenski la Tînda - o distanță de aproximativ 570 de kilometri. Avionul a pierdut contactul cu controlorii de trafic aerian la doar câțiva kilometri de destinație.

Aceștia au precizat că avionul încerca o a doua apropiere de aeroport după o primă tentativă eșuată.

Condițiile de zbor erau unele corespunzătoare pentru aeronavele de pasageri, iar în momentul accidentului nu fuseseră emise apeluri de urgență, a relatat agenția de presă de stat TASS.

Eroare a echipajului în condiții de vizibilitate redusă

O eroare de pilotaj în condiții de vizibilitate redusă este considerată a fi motivul probabil al prăbușirii avionului de pasageri, potrivit Tass.

Aeronava n-a luat legătura cu operatorii de trafic aerian conform protocolului și a dispărut în scurt timp de pe radar.

Abia la câteva ore de la dispariția avionului, echipele de căutare au localizat locul accidentului. Ministerul rus pentru situații de urgență a scris pe Telegram că un elicopter a detectat fuselajul aeronavei, care fusese cuprins de flăcări.

Imaginile distribuite pe rețelele de socializare de către publicațiile locale au arătat fum gros ridicându-se din taiga, pădurea care acoperă o mare parte a regiunii. Echipele de salvare au avut dificultăți să ajungă la fața locului din cauza pădurii dense și a terenului accidentat.

Echipele de intervenție în caz de urgență continuă eforturile de căutare și recuperare.

O aeronavă veche de 49 de ani

Avionul operat de Angara Airlines, companie aeriană din Siberia, a fost fabricat în 1976, potrivit agenției de presă de stat TASS.

Aceasta a relatat că, în 2021, certificatul de navigabilitate al aeronavei An-24 a fost prelungit până în 2036, ceea ce i-ar fi permis să transporte pasageri încă 10 ani.

Potrivit înregistrărilor din surse deschise, aeronava a intrat în serviciu în februarie 1976, având astfel o vechime de 49 de ani și cinci luni.

Prin comparație, marile companii aeriene internaționale și americane scot din serviciu aeronavele depășesc o vechime de 35 de ani, scrie Business Insider.

În ianuarie, Angara, una dintre companiile ce operează pe rutele interne din Siberia de Est, s-a numărat printre  cele două companii aeriene rusești care au evidențiat necesitatea prelungirii duratei de viață a avioanelor sale An-24, motivând că sancțiunile occidentale au limitat accesul la personal de întreținere și piese de schimb pentru o mare parte din flotă, între care 11 aeronave An-24.

„Lucrăm astăzi pe o piață în care nu există alternative la An-24 și An-26”, a declarat la momentul respectiv, Sergei Zorin, directorul general adjunct al Angara, potrivit Reuters.

Autoritățile aeronautice au semnat în martie un contract pentru prelungirea duratei de viață a aeronavei la 60 de ani.

Implicat în mai multe incidente în ultimii ani

Presa de stat a relatat, de asemenea, joi că aeronava a suferit avarii și defecțiuni ale echipamentelor de cel puțin trei ori în ultimii șapte ani.

Citând agenția federală de transport aerian a Rusiei, TASS a relatat că avionul a ieșit de pe pistă în 2018 și a lovit un stâlp de iluminat cu aripa stângă. În 2019, aeronava s-a întors pe aeroport după ce generatorul său s-a defectat. Cel mai recent, în mai 2025, unul dintre aparatele sale radio s-a defectat pe pistă.

Într-un alt incident, în 2022, sistemul său de prevenire a coliziunilor în trafic s-a activat, potrivit TASS.

Totuși, agenția de presă a scris că, potrivit unor constatări preliminare ale serviciilor de urgență, o eroare a echipajului ar fi provocat accidentul, fără a specifica însă cum au ajuns autoritățile la această concluzie.

Svetlana Petrenko, purtătoare de cuvânt a Comitetului de Investigații al Rusiei, a declarat joi că biroul său va deschide o anchetă privind accidentul.

Aviația rusă, afectată de război

După ce țările occidentale au impus sancțiuni Rusiei în urma invaziei în Ucraina, autoritățile ruse au anunțat un program ambițios de revitalizare a industriei aviatice. Propaganda rusă a scris chiar despre fabricarea a sute de avioane comerciale până la finele decadei. Însă, în trei ani, Rusia a produs doar cinci noi aeronave de pasageri: trei Tu-214 și două II-96-300.

În același timp, companiile aeriene rusești au fost nevoite să dezafecteze 58 de aeronave numai în 2024, astfel că flota  a fost redusă la 1.138 de aeronave și 920 de elicoptere. Centrul de Cercetare Aeroprogress a prezis că, în 2025, din cauza deficitului de aeronave, transportul aerian de pasageri în Rusia va scădea atât pe rutele interne, cât și pe cele internaționale.

Rusia

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite