Fără investiţii, Aeroportul Internaţional Chişinău riscă să-şi stopeze activitatea
0Fără atragerea de investiţii în modernizarea şi dezvoltarea Aeroportului Internaţional Chişinău, această întreprindere pierde competiţia cu aeroporturile din regiune şi chiar ar putea pierde autorizaţiile de activitate, a declarat vicepremierul Valeriu Lazăr în cadrul şedinţei Guvernului.
Ministrul Economiei Valeriu Lazăr a declarat că decizia politică privind transmiterea Aeroportului Internaţional Chişinău în concesiune a fost luată încă în iunie 2012 şi hotărârea din mai 2013 a fost perfect legală.
Potrivit unui raport prezentat de vicepremier la Guvern, compania "Avia Invest" a primit în concesiune Aeroportul Internaţional Chişinău pentru 49 de ani şi s-a angajat să modernizeze aeroportul şi să facă investiţii de 244,2 milioane de euro în această perioadă. Vicepremierul Valeriu Lazăr a precizat că firma din Rusia a îndeplinit toate condiţiile puse de Republica Moldova, la semnarea contractului de concesiune.
"Deşi întreprinderea activează cu profit, aceasta este într-o situaţie destul de dificilă pentru că nu dispune de resurse suficiente pentru dezvoltare şi pierde competiţia cu alte aeroporturi din regiune“, a argumentat vicepremierul.
Potrivit lui Lazăr, aeroportul riscă chiar în următorul an să rămână fără certificatele internaţionale de activitate şi astfel să nu mai poată presta servicii.
"Noi deja suntem în situaţia în care trebuie să facem anumite investiţii critice, pentru că statul nu a fost capabil să ofere investiţiile necesare, pierdem această competiţie. Mai mult, noi riscăm să pierdem anumite certificări internaţionale. Or, există probleme majore la sistemul de iluminare. Aeroportul nu are sistem de drenaj, nu are o parcare auto supraetajată şi deja nu mai face faţă fluxului în creştere de pasageri“, a argumentat Valeriu Lazăr, necesitatea atragerii unui investitor strategic la aeroport.
La tenderul privind concesiunea aeroportului au fost invitate şapte companii – cinci din ele administrează aeroporturi din Paris, Madrid, Londra, Viena şi Houston, iar două au în gestiune aeroporturi din Federaţia Rusă – Vnukovo şi Habarovsk.