Epava navei Costa Concordia, bombă ecologică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Epava navei Costa Concordia, răsturnată în dreptul coastei Insulei Giglio pe 13 ianuarie, reprezintă acum o bombă cu ceas din punct de vedere ecologic, avertizează primarul oraşului Giglio. Vasul de 114.500 de tone are la bord peste 2.400 de tone de combustibil în cele 17 rezervoare.

Cel puţin până acum nu s-a scurs combustibil în mare, afirmă corespondenţii. Echipele specializate vor extrage combustibilul, făcând găuri la partea superioară şi inferioară a rezervoarelor şi fixând acolo valve. Pe măsură ce benzina va fi extrasă, ea va fi înlocuită de apă pentru ca nava să rămână stabilă, transmite AFP.
Oficialii estimează că efortul de curăţare, care va începe imediat ce autorităţile italiene dau undă verde, vor dura trei sau patru săptămâni. Între timp, cel mai mare risc este ca nava să înceapă să se rupă, iar petrolul să se scurgă în mare înainte de a fi extras în siguranţă.

Zona din dreptul coastei toscane este cea mai mare arie marină protejată din Italia.Este plină de specii rare de pescăruşi broaşte, corali, şi chiar foca-călugăr, o specie extrem de rară. În plus, faimoasele plaje ale insulei Giglio sunt şi ele în pericol. Insula este o principală destinaţie de vacanţă pe timpul verii, când populaţia creşte de la circa 800 de oameni, la circa 5.000.

Epava însăşi prezintă risc pentru degradarea mediului înconjurător, mai ales din cauza gunoaielor pe care le lasă în urmă. Este ca un mic oraş care pluteşte pe apă. Epava va trebui îndepărtată, iar operatorul navei, Costa Crociere, plănuieşte să o readucă pe linia de plutire şi să o poată transporta într-un şantier naval pentru reparaţii. Dacă această încercare eşuează, epava va trebui tăiată şi îndepărtată bucată cu bucată, spun experţii.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite