Documentar BBC: Prinţul Charles şi-a „vândut“ propriii copii tabloidelor şi a denigrat numele prinţesei Diana

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prinţul Charles a fost acuzat că a creat o întreagă operaţiune de denigrare în presă a copiilor săi, prinţul William (dreapta) şi prinţul Harry (stânga)
Prinţul Charles a fost acuzat că a creat o întreagă operaţiune de denigrare în presă a copiilor săi, prinţul William (dreapta) şi prinţul Harry (stânga)

Un controversat documentar realizat de BBC susţine că sfătuitorii personali ai Prinţului de Wales au dat publicităţii poveşti negative despre copiii lui pentru a salva reputaţia lui Charles.

Prinţul Charles, aflat primul pe linia succesiunii la tron, a fost acuzat că a creat o întreagă operaţiune de denigrare în presă a copiilor săi, prinţul William şi Harry, dar şi că a distrus numele mamei lor Diana, totul pentru a-şi îmbunătăţi propria imagine în ochii britanicilor, notează „Daily Beast“.

Prinţul William şi prinţul Harry au fost „vânduţi“ tabloidelor de către unul dintre consilierii tatălui lor care a plasat, intenţionat, poveşti negative despre ei. Prima încălcare a dreptului la intimitate a celor doi prinţi ar fi avut loc când aceştia aveau doar 16 şi 13 ani, la doar 10 luni după moartea mamei lor, Diana. 

Documentar amânat la intervenţia Casei Regale

„Reinventarea regalităţii“ (Reinventing the Royals) este un documentar BBC care a fost amânat o perioadă de la difuzare din cauza unei dispute cu Palatul Buckingham. În el se vorbeşte despre Mark Bolland, unul dintre cei mai de încredere consilieri ai Prinţului de Wales. Un purtător de cuvânt al BBC a negat rapoartele potrivit cărora documentarul ar fi fost amânat din cauza intervenţiei avocaţilor Casei Regale britanice, spunând însă că „a fost un acord comun“.

Membri familiei regale se pare că au fost cel mai alarmaţi de apariţia în documentar al secretarului de presă al prinţului Charles, Sandy Henney. În primul ei interviu de când a fost angajată ca secretar de presă, a descris unele dintre cele mai extraordinare tactici ale Relaţiilor Publice realizate de personalul prinţului Charles.

Moartea Dianei l-a lăsat rece pe Charles, iar poporul îl taxa

În urma morţii prinţesei Diana, publicul britanic avea o percepţie negativă despre bărbatul care o înşelase în timpul mariajului şi care părea neafectat de moartea ei. Bolland ar fi încercat să-l scape pe Charles de această imagine şi să-i reconstruiască reputaţia, necontând cine va fi sacrificat în acest proces.

Consilierul lui Charles este acuzat că a ajutat la scrierea unei cărţi în care prinţesa Diana este acuzată de adulter, dar şi de probleme mintale grave. Mai mult, Bolland ar fi fost în spatele unui editorial din „News of the World“ în care se susţinea că prinţul Harry se droghează, totul la schimb pentru o reacţie fabricată a prinţului Charles la aflarea veştii despre fiul său.

Cum să faci cunoştinţă cu amanta tatălui, totul în ochii publicului

În 1998, prinţul William care avea 16 ani, a fost de acord să o cunoască, pentru prima dată, pe Camilla Parker Bowles, femeia cu care Charles o înşelase pe Diana, mama lui William. Fiecare moment al acestei prime întâlniri traumatizante pentru adolescent a fost descrisă în detaliu de tabloidul „The Sun“.

William a fost, pe bună dreptate, foarte supărat, pentru că acesta era un moment foarte privat. În afară de furia că această poveste a ieşit la iveală, s-a şi întrebat cum de s-a putut întâmpla asta“, povesteşte secretarul de presă al lui Charles, Sandy Henney.

Regina a pus capăt implicării lui Charles

Oricare ar fi adevărul despre implicarea directă a lui Charles în relatările nefericite despre fiii săi şi despre mama lor, restul familiei ştia exact ce se petrece şi ce pune la cale anturajul Prinţului de Wales.

Până în 2002, sentimentul de frustrare al familiei a atins punctul culminant: se săturaseră să tragă ponoasele de pe urma campaniei de promovare a prinţului Charles. Potrivit unui jurnalist apropiat de prinţul William, se pare că intervenţia Reginei a pus capăt eforturilor consilierului Bolland. „Regina este minunată, în multe situaţii, dar şi nemiloasă atunci când trebuie să fie. Se pare că ea a decis că e de-ajuns“, spune jurnalistul britanic.

Astfel, Bolland s-a dat la o parte şi şi-a înfiinţat propria companie de relaţii publice, „Bolland şi Asociaţii“, după ce a părăsit Palatul. 

Familia regală nu a comentat încă documentarul „Reinventarea regalităţii“ realizat de BBC. Înainte de difuzarea lui, un purtător de cuvânt al Palatului Buckingham a declarat că „nu am văzut încă programul şi nu avem niciun comentariu de făcut“, conchide „Daily Beast“.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite