Studiu: românii, din ce în ce mai interesaţi de gadgeturile inteligente

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Din ce în ce mai mulţi români sunt interesaţi de achiziţionarea unui smartphone
Din ce în ce mai mulţi români sunt interesaţi de achiziţionarea unui smartphone

Interesul românilor pentru dispozitivele smart este în creştere, 62,7% dintre intervievaţi fiind interesaţi să achiziţioneze unul sau mai multe device-uri de acest tip în următoarele 12 luni, conform rezultatelor unui studiu realizat de Samsung Electronics România şi remis „Adevărul“.

Astfel, 28,7% dintre respondenţi s-au arătat interesaţi să achiziţioneze un smartphone, 27,6% o tabletă, iar 22,9% un Smart TV. Studiul a fost efectuat în luna iulie, pe un eşantion de peste 450 de respondenţi din rândul utilizatorilor de Internet din cele mai mari 10 oraşe din România, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani.

„Rezultatele acestui studiu confirmă interesul în creştere pentru device-urile smart în rândul consumatorilor români, tehnologia oferind astăzi noi oportunităţi de comunicare, interacţiune şi dezvoltare”, a declarat Mihaela Stănoiu, Marketing Manager Samsung România.

Device-urile smart au cunoscut o creştere importantă în ultimii ani, aproximativ 97% dintre utilizatorii de Internet din oraşele mari din România deţinând astăzi un smartphone, 38% o tabletă, 16% un Smart TV şi 2% o cameră Smart, conform studiului realizat.

Dintre funcţiile telefoanelor inteligente, pe lângă cele standard, românii folosesc cel mai mult smartphone-urile pentru a accesa Internetul (84%), pentru a verifica starea vremii (52%), pentru a intra pe reţele de socializare (49%) sau pentru mesageria instant (45%). În plus, studiul a relevat faptul că 57% dintre utilizatorii acestor dispozitive îşi doresc să fie în permanenţă conectaţi la Internet, pentru a accesa căsuţa de mail. Pe de altă parte, doar 20% dintre utilizatori utilizează telefonul pentru a accesa aplicaţii dedicate, de la cele pentru tranzacţii online până la cele dedicate sportului.

Şi în cazul tabletelor, principala funcţie utilizată, conform rezultatelor studiului, este navigarea pe Internet. Astfel, 95% dintre respondenţi accesează de pe tabletă Internetul, iar 61,5% accesează reţelele de socializare, în timp ce doar 41% dintre respondenţi au menţionat că ştiu toate funcţiile disponibile pe tableta lor şi au încercat să le acceseze cel puţin o dată. Dintre respondenţii la acest studiu, 37,5% deţin o tabletă.

În ceea ce priveşte televizoarele Smart, printre funcţiile şi aplicaţiile folosite cel mai des se numără: YouTube (57%), navigarea pe Internet (50%) şi conectarea cu alte dispozitive - smartphone, tabletă (46%). Pe de altă parte, 55% dintre non-utilizatorii de Smart TV au menţionat ca sunt foarte atraşi de ideea de a accesa Internetul direct de pe TV.

Totodată, studiul efectuat arată că bărbaţii sunt mai interesaţi de tehnologie decât femeile, nivelul de utilizare şi intenţia de achiziţie sunt mai mari în rândul acestora pe categoriile Smart TV şi tabletă, aşa cum relevă studiul. Smartphone-urile sunt utilizate deopotrivă de barbaţi şi de femei şi într-o proporţie mai mare de persoanele tinere: toţi cei din categoria 18-24 ani intervievaţi au menţionat că sunt utilizatori de smartphone.

Studiul iniţiat de Samsung are rolul de a evidenţia comportamentul utilizatorilor de dispozitive Smart şi urmăreşte tendinţele consumului de conţinut în contextul mobilităţii din ce în ce mai crescute. Deşi piaţa de device-uri smart este în creştere exponenţială, consumatorii nu uitilizează deocamdată toate funcţiile device-urilor achiziţionate.

„Rezultatele studiului sunt încurajatoare având în vedere noutatea acestor produse pe piaţă şi arată viteza cu care consumatorii români au adoptat noile tehnologii. Ne aşteptăm la un număr din ce în ce mai mare de utilizatori de device-uri smart, cât şi la o creştere a consumului de aplicaţii”, a adăugat Mihaela Stănoiu.

Haideţi să discutăm pe Facebook "Tech Adevărul"

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite