RapidShare îşi modifică politica şi se delimitează de piraterie
0Până la începutul anului, pirateria online a fost fructificată din plin de site-urile care găzduiau fişiere, cum a fost MegaUpload. Însă închiderea acestuia, în luna ianuarie, a fost un semnal de alarmă şi pentru alţii care oferă un serviciu asemănător. Acum, cei de la RapidShare au anunţat că vor face câteva modificări pentru a nu sfârşi ca afacerea lui Kim Dotcom.
Noua politică RapidShare va debuta pe 27 noiembrie şi, în primul rând, va afecta descărcările pe care le fac utilizatorii neînregistraţi. Aceştia vor avea o limită de 1 GB pe zi, în timp ce abonaţii vor avea acces la 30 GB pe zi. Ideea este că astfel o să scadă interesul pentru a găzdui materiale piratate pe RapidShare, notează „The Next Web“.
La trecutul glorios, schimbări majore pentru RapidShare
Acum, serviciul de distribuire şi găzduire fişiere vrea să reducă la minimum conţinutul şi asocierea cu pirateria online, dar este cam greu de înlăturat stereotipurile şi obiceiurile deprinse în timp. RapidShare a fost, în ultimii ani, o sursă pentru mulţi de materiale piratate, de la filme la muzică şi până la programe fără licenţă.
Pe Google Trends, „megaupload“ apare ca al doilea termen similar cu RapidShare. Iar cuvinte ca „rapidshare crack“ şi „movies rapidshare“ sunt în top 10, chiar în creştere. Însă actuala atitudine anti-piraterie are efecte şi asupra traficului, după cum se poate vedea în graficul de mai jos. Însă asta nu vine ca o surpriză, dat fiind că a decis să se îndepărteze cât mai mult de materialele ilegale şi de distribuirea acestora.

Limitarea la 1 GB este doar una dintre schimbări. Noua strategie mai cuprinde o politică de eliminare a oricărui utilizator care încalcă regulamentul de mai mult de trei ori şi tehnologii de „periere“ a conţinutului, astfel încât să fie îndepărtate link-urile către produse piratate.
„Reuşim astfel să ştergem multe conturi într-un timp destul de scurt şi înlăturăm, la scară mare, pirateria. E destul de greu să îi identificăm pe cei care activează doar la un nivel mai scăzut, dar în final reuşim şi asta“, a spus Daniel Raimer, reprezentantul juridic al companiei.
Totul bine, dar cu sacrificarea propriului produs
Planurile RapidShare sunt lăudabile, dar compania se găseşte şi într-o situaţie dificilă. Îşi „schilodeşte“ produsul pentru ca, în final, afacerea să reziste şi să aibă succes. Astfel, RapidShare speră să îndepărteze anumiţi utilizatori, dar să şi rămână suficienţi pentru a avea profit. Este un echilibru precar, dar alternativa de a sfârşi închis, ca MegaUpload, nu este în niciun caz potrivită.
RapidShare nu este primul serviciu care să-şi schimbe comportamentul după ce s-a întâmplat cu MegaUpload. FileSonic şi FileServe nu mai permit descărcarea conţinutului încărcat de alţi utilizatori. Iar MediaFire a desfăşurat o campanie în care se delimita de MegaUpload şi orice asemănare cu acest serviciu acum defunct.
Mai jos este detaliată noua politică RapidShare