O femeie a dezvăluit că a fost „violată virtual” în Metavers. „Trauma este similară cu o agresiune din lumea reală”

0
Publicat:

O femeie a dezvăluit că a fost „violată virtual” de patru avatare masculine în Meta's Horizon Worlds - și a spus că trauma este similară cu o agresiune din lumea reală.

FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Vorbind pentru DailyMail, psihoterapeutul și cofondatorul start-up-ului Nina Patel a declarat că agresorii ei s-ar fi simțit „dezinhibați” din cauza faptului că se aflau într-o lume virtuală.

Deși nu cunoaște adevărata identitate a atacatorilor, toți patru aveau voci masculine - iar unul dintre ei chiar i-a spus: „Nu te preface că nu ți-a plăcut”.

Patel a declarat că „experiența dureroasă” a avut loc la doar 60 de secunde după ce a intrat în lumea virtuală deținută de Meta - un spațiu 3D comun în care avatarurile întâlnesc adesea oameni la întâmplare.

Patel a fost vizată doar pentru că avea un avatar feminin, o experiență pe care a descris-o ca fiind „suprarealistă” și „oribilă”.

„M-au hărțuit fără încetare și apoi au trecut la (ceea ce poate fi descris doar) ca fiind agresiunea sexuală asupra avatarului meu”, a explicat ea. „Comportamentul lor a fost jignitor și deranjant”.

Horizon Worlds este un spațiu metavers  deținut de Meta, compania lui Mark Zuckerberg - o lume 3D gratuită în care avatarele pot explora și vorbi între ele, accesibilă prin intermediul căștilor Meta Quests și al altor echipamente.

Dar, la fel ca multe alte spații VR, nu este foarte bine supravegheat, iar sexismul, homofobia și rasismul sunt frecvente, au declarat cercetătorii.

„Atacul a avut loc probabil în acel caz din cauza anonimatului și a lipsei percepute de consecințe în cadrul spațiului VR”, a spus Patel.

Patel este cofondator al Kabuni și este expert în metavers și VR - de aceea a fost unul dintre primii utilizatori ai Horizon Worlds.

În timpul atacului, avatarele masculine s-au năpustit asupra personajului ei, strigând injurii și făcând fotografii în joc - unul dintre atacatori făcând o sugestie foarte crudă cu privire la ce ar trebui să facă cu imaginile.

„Unele persoane se pot angaja în astfel de comportamente ofensatoare în setările VR pentru că se simt detașați de identitățile lor din lumea reală și cred că pot acționa fără a se confrunta cu repercusiuni. O altă problemă potențială este că pe unele platforme VR, comportamentul agresiv și violent este încurajat și recompensat”.

Ea a spus că sentimentele pe care le pot evoca astfel de atacuri sunt foarte reale și are repercusiuni grave.

Făcând referire la un caz recent din Marea Britanie, în care o tânără a fost agresată în VR și a contactat poliția, Patel a declarat: „Impactul emoțional și psihologic al VR poate fi foarte autentic și cu un impact puternic.”

Fata în vârstă de 16 ani ar fi rămas înmărmurită după ce avatarul ei a fost violat în grup de necunoscuți online.

Polițiștii au declarat că fata a suferit aceleași traume psihologice și emoționale ca și cineva care a fost violat în lumea reală, deoarece experiența „VR” este concepută pentru a fi complet imersivă.

„Fata, care a raportat atacul la poliție  este foarte curajoasă și se află pe o nouă frontieră”, a declarat Patel. „A aduce acest lucru în atenția poliției nu ar fi fost o sarcină ușoară, iar ea deschide un drum cu acțiunile sale. Deși nu știm unde va duce, este un pas în direcția bună. Aceste sentimente și experiențe sunt o dovadă a puterii tehnologiei VR de a crea simulări convingătoare și captivante.”

 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite