Huawei aduce programul ICT Academy în România, pentru studenţii pasionaţi de tehnologie

Publicat:
Ultima actualizare:
huawei

Huawei extinde programul educaţional global ICT Academy în România, pentru a sprijini formarea tinerilor ingineri prin oferirea de pregătire teoretică şi practică pe subiecte precum Big Data, AI, IoT, Cloud Computing şi Networking, oferindu-le astfel acces la expertiza celei mai inovatoare companii globale de tehnologie, direct implicată în cercetare şi dezvoltare.

Lansat în 2013, programul ICT Academy are în prezent parteneriate cu peste 1.500 de instituţii de învăţământ şi anual pregăteşte mai mult de 60.000 de studenţi din peste 90 de ţări. Prin parteneriatul cu mediul academic, Huawei a construit un ecosistem care acoperă procesul de învăţare, certificare şi angajare, pentru a promova dezvoltarea industriei IT&C şi a asigura pregătirea studenţilor în conformitate cu cerinţele de pe piaţa muncii.

Prin ICT Academy, Huawei oferă instituţiilor de învăţământ o soluţie cuprinzătoare care acoperă întregul proces de dezvoltare a talentelor, de la dezvoltarea cursurilor, pregătirea formatorilor şi configurarea mediului de laborator, până la certificarea studenţilor şi oferirea de oportunităţi de carieră. Parteneriatul este personalizat pentru fiecare instituţie în parte, pentru a răspunde nevoilor instituţiilor de învăţământ superior şi celor ale industriei.

Prin ICT Academy, Huawei participă activ la dezvoltarea viitorilor profesionişti în domeniul tehnologiei, punând la dispoziţia universităţilor cele mai recente informaţii, dar şi tehnologii de ultimă oră. În 2018, Huawei a oferit finanţare pentru un laborator tehnologic dedicat al Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi”, materiale pentru cursurile prevăzute în programa ICT Academy şi instruire pentru profesori. Huawei ICT Academy oferă o varietate de cursuri despre tehnologii emergente precum Cloud Computing, stocare, Big Data, IoT şi AI. Din momentul lansării şi până în prezent, acest program a contribuit la stimularea inovaţiei în rândul studenţilor, la aprofundarea colaborării dintre industrie şi mediul academic şi la explorarea unui nou model pentru cultivarea următoarei generaţii de profesionişti în domeniul ICT.

Pe măsură ce digitalizarea se accelerează în diferite industrii, universităţile trebuie să reformeze conţinutul tradiţional de predare şi să se concentreze mai mult pe tehnologii de vârf, să se asigure că actualizează cursurile, să garanteze că materialele didactice sunt legate de practicile din industrie şi să ajute studenţii să aibă şanse mai mari la angajare.

Conform DESI 2020 (Digital Economy and Society Index, elaborate annual de Comisia Europeană), în ultimul an, la nivel european, s-a înregistrat o îmbunătăţire a abilităţilor digitale avansate (absolvenţi şi specialişti ICT). În 2019, procentul de persoane care aveau cel puţin abilităţi digitale de bază a ajuns la 58% (în creştere faţă de 55% în 2015). În 2018, aproximativ 9,1 milioane de persoane au lucrat ca specialişti ICT în UE, cu 1,6 milioane mai mult faţă de 2014. Cu toate acestea, există în continuare un deficit de specialişti ICT pe piaţa muncii: 64% dintre întreprinderile mari şi 56% dintre IMM-urile care au recrutat specialişti ICT în 2018 au raportat că aceste posturi vacante sunt greu de ocupat. Problema este şi mai răspândită în România, unde cel puţin 80% dintre întreprinderile care fie au recrutat, fie au încercat să recruteze specialişti ICT au raportat astfel de dificultăţi.

În ceea ce priveşte competenţele digitale peste nivelul elementar, România se situează pe ultimul loc în UE, potrivit DESI. Deşi s-a înregistrat o creştere uşoară în ceea ce priveşte procentajul specialiştilor în domeniul ICT, aceştia reprezintă o proporţie mult mai mică din forţa de muncă decât media UE (2,2% faţă de o medie a UE de 3,9%). În schimb, România are rezultate bune în ceea ce priveşte absolvenţii în domeniul ICT, situându-se pe locul 5 în rândul statelor membre, cu 5,6% dintre toţi absolvenţii.

În contextul noii ere digitale, cheia menţinerii unei dezvoltări rapide, a valorificării oportunităţilor şi a progresului digitalizării o reprezintă educarea tinerei generaţii. Din acest punct de vedere, România are nevoie de colaborarea dintre sectorul educaţional şi companiile din domeniul tehnologiei, astfel încât studenţii să obţină competenţe care să răspundă la cererile actuale din piaţa muncii. 

“Prin ICT Academy sprijinim tinerele talente din domeniul tehnologiei, însă acesta nu este doar un program educaţional, ci piesa de bază a unui întreg ecosistem. Scopul programului este de a sprijini studenţii cu rezultate remarcabile, oferindu-le o pregătire cu acces la cunoştinţe teoretice şi practice legate de noile tehnologii. Ne dorim să contribuim la reţinerea talentelor ICT în România prin programele noastre educaţionale şi prin joburile pe care le oferim în cadrul companiei noastre, astfel încât inginerii români să găsească aici oportunităţile de educaţie şi de carieră care le permit să se dezvolte şi să nu plece în afara ţării. Credem că educaţia este un pilon de bază pentru dezvoltarea economiei”, spune George Zhang, CEO Huawei România.

Huawei şi-a propus extinderea programului ICT Academy în România şi colaborarea cu universităţi de profil, care ar putea integra cu uşurinţă cursurile şi serviciile furnizate de companie pentru a oferi o pregătire în plus profesorilor şi studenţilor, prin punerea la dispoziţie a noilor tehnologii şi a cunoştinţelor de top în domeniu.

Articol susţinut de HUAWEI

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite