Cum arătau site-urile giganţilor tehnologici la începuturi şi cum arată azi
0Odată cu evoluţia tehnologiei şi cu extinderea Internetului la nivel global, şi site-urile celor mai mari companii din domeniu au suferit schimbări radicale de la înfiinţare şi până în prezent. Dacă în momentul înfiinţării interfaţa era una simplistă, astăzi sutele de pagini care însoţesc domeniul giganţilor IT sunt complet diferite.
1. Google
Lansat oficial pe data de 4 septembrie 1998, Google încă păstrează o parte dintre trăsăturile motorului de căutare de la lansare, însă expansiunea serviciului a fost una abruptă încă de la apariţie.
Explicaţia pentru care interfaţa în acea perioada era atât de simplă este că studenţii Sergey Brin şi Larry Page, cei doi cofondatori ai Google, nu aveau cunoştinţe foarte mari despre HTML şi căutau să introducă un serviciu cât mai simplist şi eficient. Astăzi, Google este cel mai mare motor de căutare din lume şi totodată unul dintre cele mai mari companii din domeniul tehnologic.
2. YouTube
YouTube, în prezent cel mai mare site de partajare de conţinut video, a fost lansat pentru prima dată în februarie 2005, cu o interfaţă foarte simplistă şi fără o evidenţă a conţinutului pe care urma să îl aibă.
Primul clip video postat pe site a fost creat chiar de către unul dintre fondatorii sai, Jawed Karim, şi era intitulat “Me at the Zoo” (Eu la Zoo – trad.). A fost un clip de 19 secunde în faţa unui elefant la Grădina Zoologică din San Diego. Î
n prezent site-ul este unul dintre cele mai populare la nivel global. După preluarea de către Google în anul 2006, în schimbul sumei de 1,65 miliarde de dolari, YouTube a crescut constant şi puternic, ajungând ca în prezent să înregistreze peste 4 miliarde de vizualizări pe zi şi peste 60 de ore de conţinut.
Vezi pe wall-street.ro cum arătau la început Facebook, Yahoo!, Amazon, Twitter şi eBay