Două femei pe Staţia Spaţială Internaţională. La bord a fost adus primul esspresor pentru gravitaţie zero

Trei noi astronauţi au sosit pe Staţia Spaţială Internaţională astăzi, printre care şi o femeie. Samantha Cristoforetti din Italia va studia timp de mai multe luni la bordul Staţiei. E pentru prima oară după mulţi ani când Staţia Spaţială va avea la bord două femei.

Samantha Cristoforetti se alătură Elenei Serova, care este pe SSI din septembrie. Italianca a zburat spre Staţie împreună cu Anton Şkaplerov din Rusia şi Terry Virts, astronaut NASA. Rusul va prelua comanda SSI în următoarele luni.

Expediţia italiencei Cristoforetti se numeşte Futura şi va studia diverse tehnologii în gravitaţie zero, pentru a modela viitorul omenirii, după cum a anunţat Agenţia Spaţială Europeană.

Astronauţii au ajuns la destinaţie în cinci ore şi 48 de minute. Este a doua oară când pe SSI vor fi două femei. Cristoforetti a adus cu ea la bordul laboratorului orbital un espressor de cafea special făcut pentru a funcţiona în spaţiu.

ISSpresso e făcut să lucreze la gravitaţie zero şi va fi primul dispozitiv de acest fel care ajunge în afara Terrei. Pe viitor, ar putea fi folosit de astronauţi pentru a-şi îndulci călătoriile. Cristoforetti are la ea şi 20 de capsule de cafea, dar mai  multe pot fi aduse cu zborurile private contractate de NASA sau ESA.