Cea mai veche urmă de spermă, descoperită în Australia

Sperma fosilă FOTO AFP

Cea mai veche urmă de spermă a fost descoperită în Australia. Sperma datează de acum 17 milioane de ani, au anunţat cercetătorii.

Sperma vine de la o specie antică de raci şi a fost descoperită în Riversleigh, în nordul statului Queensland din Australia, potrivit AFP. Multe alte animale preistorice din Australia au fost descoperite în această zonă, inclusiv canguri carnivori.

Mike Archer de la Universitatea New South Wales sapă în această zonă de 35 de ani şi a fost entuziasmat de această descoperire. “E cea mai veche spermă fosilizată descoperită vreodată”, a declarat el.

Sperma ar aparţine unor crustacee de apă dulce, numiţi ostracozi. Urmele sunt mai lungi decât animalul în sine, fiind stocate în interiorul organelor sexuale. “Am fost de multe ori suprinşi de ce am descoperit aici, dar spermă fosilă? Cu tot cu nucleul spermei, acest lucru a fost total neaşteptat. Ne întrebăm ce ne mai aşteaptă în acest depozit geologic”, a spus Archer.

Toate detaliile ştiinţifice pot fi citite pe site-ul universităţii, disponibil la acest link.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/sperma" target="_blank">View the story "Sperma" on Storify</a>]