Ce simt plantele când sunt mâncate

Plantele simt atunci când le măncăm

O cercetare a Universităţii Missouri-Columbia a revelat faptul că plantele pot auzi atunci când sunt mâncate. Studiul a investigat teoria că plantele aud şi înţeleg cuvintele, căci cresc mai bine atunci când li se spun cuvinte dulci.

“Studiile anterioare au investigat modul cum răspund plantele la energia acustică, la muzică”, a declarat Heidi Apple, cercetător la Divizia de Plante la Colegiul de Agricultură de la Universitatea Missouri-Columbia. Potrivit revistei “Science Recorder”, acesta este primul studiu care studiază modul cum răspund plantele la vibraţii. “Am descoperit că vibraţiile produse de mâncarea plantei schimbă metabolismul celulelor, creând chimicale devensive care sunt folosite în cazul omizilor”, a spus Heidi Apple.

Cercetătorii au analizat comportamentul plantelor atunci când pe frunze au fost puse omizi. Ei au folosit un laser şi un material care reflectează lumina pentru a măsura mişcarea frunzei ca răspuns la muşcătura omizii.

Heidi Apple a înregistrat vibraţiile pe care le transmitea gestul omizii şi le-a reprodus apoi în apropierea altor frunze vii. Ei bine, rezultatul a fost identic. Practic, plantele au răspuns la vibraţia cunoscută prin eliberarea de chimicale - ulei de muştar, care nu este pe placul omizilor.

Un video al experimentului poate fi văzut aici.

Plants Respond to Leaf Vibrations Caused by Insects’ Chewing, MU Study Finds from MU News Bureau on Vimeo.