Românii, cei mai mari consumatori de televiziune din Europa
0Românii se uită, în medie, 5 ore şi 26 de minute pe zi la televizor, mult mai mult decât toţi ceilalţi telespectatori europeni, semnalează o statistică realizată de Institutul Francez Mediametrie, citată de AFP.
Ţara noastră deţine recordul în Europa în privinţa consumului de programe de televiziune, potrivit studiului „Une annee de television dans le monde“. Un român stă zilnic în faţă micului ecran 5 ore şi 26 de minute, faţă de 3 ore şi 55 de minute, cât este media zilnică european. Pe locul al doilea în topul marilor consumatori de televiziune se află Grecia, cu 4 ore şi 33 de minute pe persoană/zi, iar pe locul al treilea – Spania, cu 4 ore şi 6 minute pe zi. Italia, Marea Britanie şi Franţa s-au clasat pe următoarele locuri în acest top. Analiza a fost realizată în 107 ţări pe parcursul anului 2012.
Televizorul ne acaparează tot mai mult timp
Tendinţa la nivel internaţional este de creştere a timpului alocat acestei forme de divertisment, mai arată statistica. Durata zilnică de consum de programe TV a crescut cu un minut la nivel mondial telespectatorii uitându-se la televizor, în medie, 3 ore şi 17 minute pe zi în 2012.
În Europa, durata de consum a crescut cel mai mult: cu 7 minute în plus faţă de anul 2011, telespectatorii europeni alocând televizorului 3 ore şi 55 de minute pe zi în 2012. Cele mai mari creşteri s-au înregistrat în ţările afectate cel mai mult de criza economică, potrivit studiului efectuat de Institutul Francez Mediametrie.
Evenimentele sportive au crescut audienţele
În Europa, evenimentele sportive ale lui 2012 au fost cele care au crescut consumul de televiziune. Este vorba despre Campionatul European de Fotbal şi despre Jocurile Olimpice de la Londra. Ceremoniile de deschidere şi de închidere ale JO au bătut recordurile de audienţă pe continentul european. În SUA, unde durata zilnică de consum este de aproape 5 ore pe persoană/ zi, cele mai mari audienţe le-a înregistrat Gala Super Bowl.
Divertismentul s-a aflat în 2012 în topul preferinţelor telespectatorilor din întreaga lume, programele de acest tip înregistrând cele mai mari audienţe. De asemenea, telenovelele se bucură în continuare de succes, reiese din statistică.
Documentarele şi ştirile, preferate de români
Că românii stau foarte mult timp în faţa micului ecran au constatat şi specialiştii români. La sfârşitul anului trecut, un raport întocmit de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) semnala faptul că 83% din români se uită zilnic la televizor. „Acesta este un comportament excesiv de intens, dacă ar fi să comparăm cu alte medii culturale din alte ţări, deci acest lucru s-a intensificat în ultima vreme“, a declarat Vasile Dâncu, preşedintele IRES.
O altă constatare a acestui studiu este că a scăzut în ultimii ani procentul românilor care urmăresc filme artistice şi emisiuni de divertisment şi a crescut numărul celor care se uită la documentare, la emisiuni de ştiinţă. De asemenea, mai mulţi români decât în trecut se uită la emisiuni de ştiri şi mai puţini urmăresc emisiunile de divertisment filmate în platou. „Dacă ne uităm la comparaţiile cu 2007, o să vedem o serie de lucruri, cum ar fi acela că a crescut dependenţa de ştiri, de agenda publică prezentată la televiziune“, a mai spus preşedintele IRES.